handdator

Visa fullständig version : Blå med vita spiraler

Björn L
2007-11-07, 12:50
En trevlig flaska som jag inte skulle ha något imot att äga men prislappen var lite väl häftig för min plånbok. (Flaskan fanns till salu i Viking skippet Hamar, en mässa som jag skriver lite mer om under flaskor) Just detta bordet hörde till ett av de bättre i mina ögon förövrigt. Det fanns mer godis än bara den blå flaskan där...

Björn L
2007-11-07, 12:52
Visst rycker det lite i kroppen när man kommer fram till ett sånt här bord ?

T.N
2007-11-07, 14:54
Förbannat trevliga bilder Björn och jag kan säga att det inte bara är kroppen det rycker i:) kan man fråga dig Björn om du kommer ihåg priserna på bordet, den blåvita och dom oktogonala i bakgrunden, verkar som man får ta en tripp dit till nästa samlarmässa.

Björn L
2007-11-07, 15:26
Du får ta med den stora plånboken T.N. om du skall köpa norrmännens "guld" då de värderar dessa saker ganska så högt :o

E.B.
2007-11-07, 21:44
Såg ut att vara ett trevligt bord. Såg en liknande flaska i Linköping på en mässa förra året. Attribuerad som norsk, vilket säkert kan stämma men till det facila priset av 6500:-. Kan tänka mig att denna inte kostade lika mycket, men ändå en bra slant, de brukar kunna i Norge...

T.N
2007-11-08, 07:21
Jag kan nog förstå norskarna att dom vill behålla sitt ursprung kvar om man tittar på priserna på allmogen och glaset så ligger det skyhögt över våra priser. Tycker att vi inte värderar våra kulturobjekt lika högt som våra grannar men det börjar märkas en klar skillnad nu, finns ju inte många bra objekt ute på marknaden så då får ju fler slåss om samma saker. Man kanske kan ta med en billast med glas och besöka vikingaskeppet:)