handdator

Visa fullständig version : Gräslig rosa plaststol

Samlartrollet
2007-10-26, 13:01
Denna hemska stol funderar jag på att köpa och ha i syrummet/kontoret. Värd en tjuga för att reta någon? :rolleyes:

FBQ
2007-10-26, 15:01
Nog kan det vara värt att betala 20:- för att reta någon. Jag skulle nog reta upp mig själv också till den milda grad att jag själv vore den som led värst - då faller väl lite av humorn bort.
Vill det sig riktigt illa finns det någon 80-talsälskare som tycker stolen är riktigt härlig :eek:

Ulferic
2007-10-26, 19:19
Inte tycker jag stolen var så förskräcklig. Är kanske inte rätt person att uttala mig i saken då jag en gång köpt denna nästan meterhöga skapelse.

Samlartrollet
2007-10-26, 19:47
Nog för att jag förmodligen retar mig själv mest :) Håller med att den gröna skapelsen var inte det vackraste jag sett :D

FBQ
2007-10-26, 20:12
Jag vet inte om jag kan bidra med något - det jag tycker är hemskast har jag ju faktiskt fått i present :o

Jag tror det mesta handlar om vad man själv har för associationer till olika miljöer. Jag har nog svårare för 80-tal än 70-tal.
Egentligen kan väl det mesta passa - bara miljön är den rätta. Min bror tyckte han skulle bygga sig en gillestuga i 70-talsstil med bruna vävtapeter.
Hade jag tillräckligt många rum kunde jag nog också unna mig ett sån´t.
Ulferics vas kanske kunde passa där - med en bukett med några konstiga glashängen - jag vill minnas att några grannar hade sådana i en vas likande Ulferics när jag var liten.

Fast så många rum att jag inreder ett syrum i 80-talstil vet jag inte om jag kommer att få :D

FBQ
2007-10-26, 20:17
Det måste ha varit 83-84 som alla skulle ha freestyle och klockradio i babyblått och chockrosa. Jag minns tiden med fasa.

Ulferic
2007-10-26, 20:28
Vasen köpte jag för att den passade in i en miljö som skapades till en händelse. Kostade 20 kronor så det var billig rekvisita. Nu förvaras den väl dold i källaren.
Tycker själv det är ganska kul när man har en någorlunda enhetlig stil i ett rum att bryta med något som inte passar in. Blir alltid olika reaktioner bland folk. Bl.a har jag en allmogestol som det står en pilothjälm på.

Momi
2008-01-27, 22:34
Jag hade både klockradio och en väggtelefon i rosa...inte för att jag var förtjust i rosa, men det passade ju bra till allt det bruna! Som manchestersoffan.