handdator

Visa fullständig version : Nya layouten

brodertuck
2007-09-06, 00:20
Nu ser det riktigt snyggt och prydligt ut. Jämna fina kanter, enkelt, rent och förhållandevis lättöverskådligt. Bra jobbat!

LasseC
2007-09-06, 00:25
Jag uppdaterade sidan och helt plötsligt vart det så här. Men jag tror att man vänjer sig fort. Vad betyder den röda flaggan?

Peter S
2007-09-06, 00:47
Håll musen över så kommer förklaringen: "rapportera det här inlägget". Jag tyckte det var bättre med varningstriangeln... Röda flaggor används till allt möjligt idag...

Äjth
2007-09-06, 01:15
jag blir bara förvirrad..så många förändringar samtidigt, jag gillar nymodigheter, but know i`m lost!!!

PAT
2007-09-06, 06:49
Jättefint!

Man skulle kunna ta bort en linebreak högst upp så att allting kommer ett snäpp högre men det kanske är plats för något som komma skall ?

Kecke
2007-09-06, 08:27
Hmm..... undrar om alla har samma färger.
Jag har svårt att läsa den svaga, mullvadsfärgade texten.
De små blå markeringarna på olästa inlägg är också otydliga.
De gröna pilarna känns konstiga.
Känns inte bra alls men jag kanske vänjer mej.
Just nu orkar jag inte läsa mer. Gör ett nytt försök ikväll. :(

Väl inne i trådarna så är allt perfekt.:)

brodertuck
2007-09-06, 08:34
Okej, ska jag vara lite petig kan jag hålla med Kecke om att det kanske inte är optimal färgsättning på vissa ställen, men det kanske bara behöver lite tillvänjningstid. Annars är det väl inga större problem att justera lite.

LasseC
2007-09-06, 11:31
Jag håller med om texten Mina dåliga ögon har det jobbigt att läsa vit text på grå botten. Det finns också en del text som är svagare. Allt kan se tjusigt ut men kan vara väldigt jobbigt. Jag märkte i går kväll att jag inte orkade så länge. Jag håller med Kecke
DG

Bruce
2007-09-06, 13:05
Kan ni specificera vilken text och var som är svår att läsa?

Jung_Kee
2007-09-06, 13:15
Den överst i varje inlägg, i den grå ramen. Men jag tror inte att det är den som är så tröttande i sig, utan den ljusa bakgrunden! Iom att datorskärmen inte sänder ut reflekterad färg utan ljus istället så ger den ljusa layouten en väldigt hård yta. Jag har i alla fall väldigt svårt för den, då var den tidigare färgställningen mycket vilsammare!

brodertuck
2007-09-06, 13:45
Det är nog som Jung Kee säjer att det är den ljusa bakgrunden som tröttar ut ögat. Lite mer åt "mörkvitt", eller vad Grive skulle kallat den färgen, skulle nog vara vilsammare. Annars finns det ju de här på PES som också kan beskriva färger, "mullvadsfärgat":D var ju lite kul, jag håller med om att den färgen var ingen hit precis. Kanske lite mörkare brunt skulle funka?

Bruce
2007-09-06, 13:53
Bra synpunkter. En justering av färgintensiteten borde vara lätt att fixa. Läsbarhet är A och O.

Kecke
2007-09-06, 18:34
Det är alltså de "mullvadsfärgade" :D rubrikerna som jag har svårt att läsa.
Den färg som ex alla rubriker på första sidan har.

Vit text på grå botten är väl inte heler någon höjdare men den verkar det vara ganska lite av.
Bäst är mörk text på ljus botten tycker jag.

Liljerik
2007-09-06, 19:14
Tycker att nu efter justeringen går det bra att läsa, färgerna harmonierar också.
Innan justeringen var det mycket jobbigt att läsa den vita texten mot grå botten.
Nu är det väl bara att vänja sig vid det nya.....men man vill ju inte att sådana här ändringar ska ske varje månad ;)

Kecke
2007-09-06, 19:52
Det verkar som om jag missat att det var vit text mot grå botten. :confused:

Liljerik
2007-09-06, 20:08
Ja Kecke det förstår jag, sååå otydlig var den :D

Kecke
2007-09-06, 20:30
Ja Kecke det förstår jag, sååå otydlig var den :D

"Ett gott skratt förlänger livet". :D:D:D

LasseC
2007-09-06, 22:25
Jag klarar fortfarande inte av den vita texten mot den grå botten. Även den vita mot "mullvadsfärgen" är jobbig. Vi fick lära oss i jobbet att svart text på gul botten var den mest lättlästa.
Jag kan hålla med J_K att den ljusa botten är jobbig.
mvh Lasse

Jung_Kee
2007-09-06, 23:37
Har det blivit en förändring? Tycker fortfarande att ljusintensiteten skär i ögonen, har suttit här i en halvtimme nu och har nästan ont i ögonen. Kanske för att jag sitter relativt nära skärmen (laptop) men med den gamla designen så hade jag itne det problemet.

Kecke
2007-09-07, 00:47
Jag klarar fortfarande inte av den vita texten mot den grå botten. Även den vita mot "mullvadsfärgen" är jobbig. Vi fick lära oss i jobbet att svart text på gul botten var den mest lättlästa.
Jag kan hålla med J_K att den ljusa botten är jobbig.
mvh Lasse

Antar att du menar det vita mot det oranga.
Det jag menar med mullvadsfärg är den svaga texten som är brun med dragning mot grönt.
Ex. I övre högra hörnet finns texten "Privata meddelanden".
För mej verkar det som om all text som borde vara förstärkt istället har blivit nästan osynlig.

I övrigt så är den blågrå inramningen, som tonar ut, väldigt snygg. :)

Sladden
2007-09-07, 22:45
Nya layouten.......är perfekt:D

Maria
2007-09-07, 23:38
Helt OK.

Gideon
2007-09-08, 00:56
Min sambo, som är synskadad, säger att rubriksättningen är för ljus. Lite mörkare eller skarpare skulle bli bättre att fokusera på.
I övrigt tycker jag att den nya layouten är betydligt bättre, än från allra första början.

Kecke
2007-09-08, 10:02
Min sambo, som är synskadad, säger att rubriksättningen är för ljus. Lite mörkare eller skarpare skulle bli bättre att fokusera på.
I övrigt tycker jag att den nya layouten är betydligt bättre, än från allra första början.

Då är vi två som har problem med de mullvadsfärgade rubrikerna men det räcker nog inte för en förändrign är jag rädd. Undrar vad för slags glasögons man skall skaffa. ;)

Bruce
2007-09-08, 10:48
Både det vita mot det grå samt "mullvadsfärgen" kommer att åtgärdas samt några andra små layoutmissar.

Kecke
2007-09-08, 11:18
Toppen. :):):)

LasseC
2007-09-08, 11:45
Tack Bruce:p
DG

Bruce
2007-09-08, 22:02
Bättre nu?

LasseC
2007-09-08, 22:36
Vet inte. Jag kanske är lite gnällig men det vita texten mot grå botten är ju kvar. Jag menar då rubriker och när inlägg är gjorda.
DG

Kecke
2007-09-08, 23:01
Bättre nu?
Ser ingen skillnad. Vad skulle det vara? :confused:

Bruce
2007-09-08, 23:13
Det grå fältet och det "mullvadsfärgade" är mörkare som önskat.

Kecke
2007-09-09, 10:41
Det grå fältet och det "mullvadsfärgade" är mörkare som önskat.
Ser ingen skillnad på de "mullvadsfärgade" rubrikerna nu mot tidigare.
När man tittar exempelvis på mailadressen i ovanstående inlägg så ser den fortfarande ganska oskarp ut.

Jung_Kee
2007-09-09, 20:32
Får nog mörka ned betydligt mer, ser bara en ytterst knapp skillnad som lika gärna skulle kunna bero på skärmvinkeln på datorn. Men det är bra att ni jobbar på det :)