handdator

Visa fullständig version : Bonnloppis

Äjth
2007-08-25, 07:29
blir det idag, tidigt! Kallt o blåsigt, shortsen av på med långa. Tre flugor i en smäll. Loppis,auktion och nersatta priser på bredvidliggande antikaffär!
Ngt trevligt borde jag få med mig hemma, men det är som att önska en artist "Lycka till" innan denna/denne går ut på scenen, men nu är det sagt så kanske kommer jag tomhänt och med oförändrad ekonomi. Tänk; jag är riktigt belåten ibland då jag inte funnit ngt, en slags tillfredsställelse som nästan går att jämföra med ett riktigt kap.
Rubriken innebär långt ifrån att just mina prylar finns kvar åt mig. Som över allt annars är detta den nya folkrörelsen och inte ens dåligt väder hindrar huttrande genomvåta besökare från att vänta, storma och sedan rensa borden.
Däremot kan Bonnloppisar då och då bjuda på riktigt roliga saker som tycks komma från samma, lite spännande hem, lite allmoge, fina servisdelar, flaskor, sybehör, tidningar och broschyrer etc. samt den där auktionen som brukar locka färre och bjuda på mindre. Sänkta priser; hm...kan vara ngt.
God och trevlig tur idag alla loppare!!