handdator

Visa fullständig version : Jung_Kee moderator

Bruce
2005-11-24, 21:02
Medlem Jung_Kee har blivit utsedd till moderator i forumet.
Jung_Kee kan därmed gå in och styra upp diskussioner, radera olämpliga inlägg och ämnen bland annat.

Lycka till önskar vi!

Kecke
2005-11-24, 21:05
Trevligt.
Lycka till. :)

Kecke
2005-11-24, 21:07
Lycka till Jung Kee, menar jag förståss. :)

Jung_Kee
2005-11-24, 21:09
Trevligt.
Lycka till. :)

Jag är övertygad om att lyckönskningen inte behövs, det kommer ju ändå inte bli några problem med att moderera ett forum med så trevliga medlemmar! ;)

Men jag tackar hjärtligast ändå! Det är alltid trevligt med positiva kommentarer :)

LS
2005-11-26, 17:06
Alla gånger ett lyckligt beslut att göra Jung Kee till moderator, lycka till!! Dock saknas motiveringen till denna förändring, min nyfikenhet gör att jag undrar varför?

Bruce
2005-11-26, 17:48
Alla gånger ett lyckligt beslut att göra Jung Kee till moderator, lycka till!! Dock saknas motiveringen till denna förändring, min nyfikenhet gör att jag undrar varför?

Förhoppningen är att forumet kommer att växa och då är det bra att ha några vana moderatorer. Dessutom är det bättre att vara flera som kan diskutera frågor om raderingar och modereringar innan de genomförs, det förhindrar godtycklighet.
Genom att vara flera moderatorer kommer vi bland annat kunna undvika att stänga forumet under sommarens semestrar.

Aktiva moderatorer är cjf, Jung_Kee och undertecknad.

/Admin

Bruce
2005-11-26, 18:45
Ny moderatorregel är att när raderingar eller andra ingrepp i debatter sker så ska det alltid läggas in en kommentar om vad som gjorts och varför.

LS
2005-11-26, 19:52
Förnuftigt resonerat, min nyfikenhet är stillad! Tack Bruce!

Oregistrerade
2005-11-26, 23:15
Det är helt och hållet väl genomtänkt. Nu har sidan 5 personer som kan "moderera" (radera och flytta och ... vad de nu kan mer?) de 5 som aktivt skriver på sidan. Helt suveränt.

Jung_Kee
2005-11-27, 00:27
Det är helt och hållet väl genomtänkt. Nu har sidan 5 personer som kan "moderera" (radera och flytta och ... vad de nu kan mer?) de 5 som aktivt skriver på sidan. Helt suveränt.

Hej och välkommen! Kul att du har hittat hit! :)

Nog är det väl lite fler än fem personer som skriver om man räknar efter? Men jag skulle personligen inte ha något emot om alla vore moderatorer, även om jag kan tycka att det verkar lite onödigt. Med tanke på din lite osäkert formulerade sammanfattning så undrar jag om du vet vad en moderator är och vad moderatorns uppgift är?

Det är något som jag tror är lite oklart för de flesta, så jag tänkte att jag kan ge min syn på det:

Moderatorn är en person som hjälper forumets admin att se till att forumet fungerar så väl som möjligt och ser till att forumets regler efterföljs. Moderatorns uppgift är att svara på frågor kring forumet efter bästa förmåga om admin är svår att få tag på, eller har semester, flytta trådar som ligger i fel rum, radera dubbla inlägg, ta emot tips på förbättringar, ändra missvisande rubriker och radera personangrepp eller andra skrivelser som går emot forumets regler osv. Allt för att forumet ska bli så trevligt och användarvänligt som möjligt.

En sak som är viktig att komma ihåg är att moderatorerna inte är några slags överhetspersoner, utan finns till för att avlasta admin så att denne inte ska behöva arbeta ihjäl sig.

Björn L
2005-11-27, 01:29
Hej Hej !

Ville bara få säga att jag också tycker att det är ett bra med fler
som kan fin justera forumet vid behov. Det är även mycket bra att det
klart och tydligt kommer att framgå vad som felat om ex en disskution blir
avbruten eller något inlägg blivit raderat. Jag är övertygad om att det blir
minimalt med missförstånd och frustrationer med detta upplägget! Att det kan bli lite små gnabb och delade meningar ibland tror jag inte det går att komma
ifrån och det hör ju som tur är till sällsamheterna att sånt inträffar i det här
överlag mycket positiva gänget ;)

p.s. Kul att ni räknar med att vi kommer att bli fler här. Helt rätt inställning !
Jag är säker på att så kommer att ske ! Hälsn Björn L

LS
2005-11-27, 09:50
Att forumet hela tiden tillförs fler och fler användare bevisar att man är rätt ute. Att det finns de som avundsjukt konstaterar detta framgår dock emellanåt, allt enligt principen "kan inte jag ha trevligt ska inte andra ha det heller".
Det är bara det att vad som kan anses vara trevligt varierar en hel del från person till person, de som är ansvariga för detta forum anser jag har en klok synpunkt på vad som är trevligt eller inte. Jag tror att så gott som alla av användarna delar min åsikt annars skulle man inte vara kvar.

LasseC
2005-11-27, 10:39
Jag håller med Det här forumet är balanserat utan en massa ifrågasättande. Att välja ut Jung Kee till moderator tror jag också var bra. Det är bara att gratulera att vi fått honom att acceptera jobbet. Lycka till