handdator

Visa fullständig version : Pippi I kartong?

Katten123
2007-08-13, 20:50
Hej på er!

Undrar om det finns någon som kan svara mig på vad det är som gör att en Pippi Långstrump av Lisa Larson i kartong kostar så bra mycket mer än en utan?

Det jag menar är just att om man räknar lite lätt så kostar ju bara kartongen 3000+.

Tänker närmast på en auktion som är ute på Tradera just nu.

Har sett detta flera gånger men inte fått fram nåt bra svar. Hoppas någon här kan göra att jag fattar lite bättre.

Mvh
Katten123

PAT
2007-08-14, 20:04
Vad gör de flesta när de packat ur de kartonger som saken de köpt ligger i ?, just det! de slänger den..

Ur samlarsynpunkt så blir sakerna kompletta med sin orginalkartong och skulle tro att det gäller även lisa larsons "Pippi".

LingonLisa
2007-08-14, 20:17
Hej!
Håller med Pat. När du köpt något så kastar du kartongen och tänker inte på den långt framstående morgondagen, då kanske tänkt sälja den. Har sett Märklin-lok som med kartong är mycket dyrare med kartongen kvar. Tror även det tyder på att om du spar kartongen så är du mycket varsam och saken är nog i bättre skick.
Trevlig fortsättning på kvällen önskar jag er som läser detta!!

Hektor
2007-08-14, 20:35
Och då skall vi inte glömma bort var Pippi i två kartonger kan kosta, det är något ofantligt.

brodertuck
2007-08-14, 20:57
Jag är nog lite skadad vad gäller kartonger. De flesta av LEGO satserna som jag fick när jag var pöjk har jag kvar kartong och byggbeskrivning till, kanske något slitna, men ändå kvar. Ganska kul att i trettioårsåldern plocka fram högen med LEGO, byggbeskrivningar och kartonger för att sortera ut rätt bitar att återbörda till kartongen.

Reseda
2007-08-15, 11:14
Och då skall vi inte glömma bort var Pippi i två kartonger kan kosta, det är något ofantligt.

Det måste bli dubbelt så mycket

BlåbärsPutte
2007-08-15, 11:17
De flesta av LEGO satserna som jag fick när jag var pöjk har jag kvar kartong och byggbeskrivning till, kanske något slitna, men ändå kvar.

Du sitter på en guldgruva, Broder.

Susiflätan
2007-08-31, 21:41
Jag hade inte så mycket Lego men jag älskade/älskar Barbie. Hade jag sparat mina kartonger till kläderna och dockorna så hade de varit guld värda idag. Dock var jag så noggrann som barn att jag har kvar alla miniprylar som tillhörde. Nuförtiden älskar jag att hitta äldre saker MED kartong!