handdator

Visa fullständig version : Murano - Fulvio Bianconi?

Katten123
2007-08-09, 23:55
Hejsan.

Nu är det jag igen som är lite frågvis.

Undrar vad en sådan här vas av Fulvio Bianconi kan vara värd? Den är 25 cm hög och signerad under med "Venini Italia" under.
Har kikat på de olika auktionshusens slutpriser och kataloger men inte hittat någon som den. Kanske vet någon här mer:)

Tackar på förhand
Mvh
Katten123

Jung_Kee
2007-08-09, 23:57
Oj vad läcker! Har inte en susning om prisläget, men den tilltalar mig iaf! :)

Katten123
2007-08-10, 00:09
Kul att du tycker om den.. Jag tycker oxå att den är hemskt läcker:)

Gideon
2007-08-10, 01:46
Snygg femtitalare. Har sett sådana förut, men då tyckte jag att de såg ut som lapptäcken. Idag har jag väl ändrat mening. :rolleyes:
Googla som vanligt, men också på Bild med sökordet "Fulvio Bianconi" + price.
Citationstecknet är viktigt, för då sållar Du bort alla ovidkommande Fulvio och Bianconi.
Det är en hel del vackra saker av honom och läskiga priser...

Katten123
2007-08-10, 12:15
Ojojoj..
Tack så hemskt mycket för tipset ang. sökningen..

Det var nåra rejäla priser lite här o där.. Ljuv musik uppstår :D hehehe

Ballonggreven
2007-08-10, 19:25
Var det inte en sån där rackare de värderade så högt på Antikrundan i våras?

Katten123
2007-08-10, 20:27
Jo men jag kommer inte ihåg vad det blev sagt för värde.

Kommer inte riktigt ihåg exakt hur vasen såg ut heller om jag ska vara ärlig.

Och som jag har fattat så är det ju olika pris beroende på form o färg. Fråga mig inte vilket som är "bäst".

Jung_Kee
2007-08-10, 21:06
Personligen så tycker jag att den här är klart bäst både i form och färg utav de som man kan se på Googles bildsökning....

Katten123
2007-08-20, 16:12
Kul att du/ni tycker om den.. här är alldeles förska bilder på både vas och signering..

Men det är då själva den att bildkvaliten blir så jäkla kass när jag minskar ner dem :mad::mad::mad:

Mvh

Katten123

alegni
2007-08-21, 01:25
Men det är då själva den att bildkvaliten blir så jäkla kass när jag minskar ner dem :mad::mad::mad:
Katten123

Hej Katten 123

Trevlig vas!

Tips på program som snabbt och enkelt förminskar bilder,
jag har lagt in detta som svar i en annan tråd men kolla här
http://www.precisensan.com/antikforum/showpost.php?p=36141&postcount=15

hoppas detta program kan var till nytta!

Ingela

.

Katten123
2007-09-25, 06:39
Hej igen!

Tänkte jag skulle berätta hur allt har gått med denna vas..

När det blev så att en vas som skulle vara av Vicke Lindstrand visade sig att det inte var av honom utan av Viktor Berndt så kollade jag även upp denna vasen då den kom från samma säljare.

Ett flertal auktionshus gav mig en väldigt "trevlig" värdering utom ett som misstänkte att den var falsksignerad.

Kontaktade Venini Showroom nere i Italien för att få lite mer klarhet i hur det var då jag fick en hemsk känsla i maggropen av allt detta. Och det visade sig att min maggropskänsla stämde att för väl :(

Vasen var inte bara falsksignerad utan även en kopia som inte går att spåra vem som har gjort enligt Venini Showroom.

Jag mailade dem igen och bad dem kolla upp ytterligare en gång då säljaren hänvisade till någon katalog som denna skulle vara med i men de i Italien sade samma sak. Hänvisade även säljaren till Venini men om han nu har kontaktat dem eller inte, tja det vet jag ju inte.

Jag har informerat säljare, vb alla mail till honom från Venini m.m.m.m. så han är fullt medveten om allt. Jag fick tillbaka mina pengar och skickade tillbaka båda vaserna!

Döm nu till min förvåning när jag precis fick se denna vas utlagd IGEN! och då med exakt samma beskrivning :eek:

Jag trodde till min dumma enfald att denne säljare var en seriös säljare då han verkade vara uppriktigt chockad av allt, men tydligen hade jag fruktansvärt fel!

Tja.. jag ville bara berätta hur allt har gått..

Och ni kan ta er en kik på den om ni vill.. den går ut om 8 timmar på Ebay!

http://cgi.ebay.com/VENINI-LARGE-VASE-PEZZATO-BY-FULVIO-BIANCIONI_W0QQitemZ170150614981QQihZ007QQcategoryZ 994QQcmdZViewItem

Ha en jättebra dag allihopa och TACK TACK & åter TACK för all hjälp jag får här!

Många kramar
Katten123

Tingeling
2007-09-25, 08:19
Frågan är om Ebay gör något om man skulle anmäla säljaren? Det kan vara värt ett försök, ibland är de stenhårda och stänger av säljare bara de har använt ett registrerat varunamn på fel sätt. Synd om nästa köpare och om säljaren har satt det här i system med falsksignering så är det nog inte enda pjäsen som det är fel på.

Katten123
2007-09-25, 11:00
Ja fråga är stor.. men tyvärr verkar det som det sista du sagt.. vete sjutton om det är okunnighet, dumhet eller att säljaren vet nåt..

Du kan ju även läsa i denna länken där jag frågade om några vaser som jag var osäker på om sigeringarna stämde..

http://www.precisensan.com/antikforum/showthread.php?t=6061

Tyvärr samma säljare

Ha det så bra