handdator

Visa fullständig version : Nya looken?

Bruce
2007-08-06, 18:06
Vad tycker ni om det nya utsendet på forumet.
Vi håller ju på med lite förändringar, nyheter och justeringar inför 2-årsdagen på onsdag och passar på med en ansiktslyftning. Lite skönhetsmissar är det fortfarande som vi håller på att putsa med.
En annan anledning till den nya stilen är att forumet formmässigt ska knyta an till hemsidan (http://www.precisensan.com/).

cjf
2007-08-06, 19:03
Jag måste tyvärr hålla med vad Kallin skrev i en annan tråd, bakgrunden är lite för "mycket", och riskerar ta fokus från det verkligt intressanta (dvs. inlägg & bilder)...

nisse 8
2007-08-06, 19:24
Jag måste tyvärr hålla med vad Kallin skrev i en annan tråd, bakgrunden är lite för "mycket", och riskerar ta fokus från det verkligt intressanta (dvs. inlägg & bilder)...

Håller med, man ser bakgrunden för mycket när man tittar i forumet.

Kecke
2007-08-06, 19:28
Sa nyss i en annan tråd att bakgrunden inte passar färgmässigt.
Mycket störande mönster.

PAT
2007-08-06, 19:29
Jag tyckte den var fin :p

Hirvi
2007-08-06, 19:42
Inte bra bakgrund!
Söklisten försvinner!
Hirvi

Tingeling
2007-08-06, 19:44
Håller med om att det blir för rörigt, stör inläggen. Men vad är Precis en såld för något nytt?

Bruce
2007-08-07, 00:06

Jag tror att man vänjer sig vid bakgrunden. Vi har tonat ner kontrasten för att göra den liiiite diskretare.

Sa nyss i en annan tråd att bakgrunden inte passar färgmässigt.
Mycket störande mönster.

Färgerna ska koordineras, just nu finns det element som inte passar ihop.

/Admin

Liljerik
2007-08-07, 07:56
Jag har ju redan röstat "spyfärdig" men efter färgjusteringar och nedtoning så kan jag ju faktiskt behålla maten :cool:

Skulle föredra en grön färgskala.....men det förändrar väl för mycket :rolleyes:

Eller så skulle ni gått från orange mot gult isf rosa....

EUA
2007-08-07, 17:21
Bakgrunden är alldeles för påträngande. Jag tror inte det hjälper att bara "tona ner kontrasten". Jag antar att det är en ansats till att få det hela att se sobert ut men fönstrens orange/ockra överdelar ligger alldeles för nära bakgrundsfärgen. Om man inte vill ändra på bakgrunden så skulle jag välja en helt annan färg på dem.
Vad var det för fel på det gamla forumet? Det ligger ingen automatik i att en förändring leder till något bättre.

EUA
2007-08-07, 18:44
Sån här utskjutande "balk" ser inte heller rolig ut.

Bruce
2007-08-07, 19:11
Sån här utskjutande "balk" ser inte heller rolig ut.

Tack för dina synpunkter.
Vi känner till problemet med "balken" som uppstår ibland. Vi tittar på lösningar.

Den enklaste lösningen är faktiskt att du gör ditt browser-fönster så stort att texten på menyraden får plats.

/Admin

Sladden
2007-08-07, 19:25
Lite väl mycket.
En bakgrund tycker jag skall vara lugn och vilsam. Upplever inte att den nya är det.
Men det är väl inget stort problem, man vänjer sig nog snart.
Kräver dock tillvänjning och det blev inget Wov! när den dök upp första gången, mera undringar om synen behövde kontrolleras;).
Det kanske har med ålder att göra? Har växt upp med liknande bakgrunder och det har satt djupa spår. Kan bl.a. inte tåla orange i kombination med brunt.

Hellen
2007-08-07, 21:30
Jag gillar bakgrunden! Blev överraskad när jag kom in och såg den härom dagen men tycker inte att den stör alls! ;)

Peter S
2007-08-07, 21:43
Det är inte jag som skrivit värdeutlåtandena, men mitt svar kommer ganska nära det jag tycker. En bakgrund ska vara neutral för att vara effektiv, dvs den ska vara tyst. Den är fortfarande för ljudlig i mina ögon. En färg räcker.

Maria
2007-08-07, 21:53
Håller med Sladden till 99% men vill göra ett tillägg "Kan bl.a. inte tåla orange i kombination med brunt" orange och illgrönt är nästa värre (är uppväxt med tapeter i den färgskalan, jo då dom finns fortfarande kvar i mina föräldrars hus, vet ej hur många gånger jag har anmält mej frivilligt för att tapetsera om).

På min skärm är färgen näst intill "grisrosa" föredrar faktiskt gris al la naturelle framför denna färgkombination, prova att köra mönstret i gråskala eller någon lugn blå färg istället, det blir mycket mer vilsamt för ögat.

Äjth
2007-08-07, 22:01
Håller med Sladden till 99% men vill göra ett tillägg "Kan bl.a. inte tåla orange i kombination med brunt" orange och illgrönt är nästa värre (är uppväxt med tapeter i den färgskalan, jo då dom finns fortfarande kvar i mina föräldrars hus, vet ej hur många gånger jag har anmält mej frivilligt för att tapetsera om).

På min skärm är färgen näst intill "grisrosa" föredrar faktiskt gris al la naturelle framför denna färgkombination, prova att köra mönstret i gråskala eller någon lugn blå färg istället, det blir mycket mer vilsamt för ögat.
Just det Maria - När man loggar ut hamnar mönstret i grått, det gillar jag bäst!

Maria
2007-08-07, 22:04
Just det Maria - När man loggar ut hamnar mönstret i grått, det gillar jag bäst!

Då blir det ju helt OK!

Kecke
2007-08-07, 22:52
Efter tillägget med rutorna på högerkanten så hoppar forumet för mej.
Först brett sedan smalt och sedan brett igen.
Någon som upplever samma sak?

BlåbärsPutte
2007-08-07, 23:53
Milda makaroner. Det ser likadant ut hos mig.

Bruce
2007-08-07, 23:58
Vi har(och har tidigare haft) problem med rutorna i högermarginalen. De hoppar och har sig. Vi håller på att leta efter lösning. Förhoppningsvis blir det en fast kollumn i höger eller vänsterkant där vi även kan lägga inloggning och annan information.

/Admin

fer_g_i
2007-08-08, 16:45
Tycker att ni ska tona upp kontrasten mer, ser lite urtvättad ut annars. Annars är det ganska lätt att navigera i forumet och det är väl huvudsaken för en som är ny medlem:).

Raoul Karlsson
2007-08-08, 22:32
Den här bakgrunden gör ju inte man längtar tillbaka till forumet precis. Varför hade man inte en röstning på olika förslag innan. Den gamla gröna skrivbordsfärgen som fanns på Windows 95 är en vilsam färg. Byt till en enfärgad bakgrund, och tillsätt en webmaster som inte är färgblind!

Bruce
2007-08-08, 22:47
Byt till en enfärgad bakgrund, och tillsätt en webmaster som inte är färgblind!

Det är ju tur att man inte har ömma tår. Eller hur?;)

Äjth
2007-08-08, 23:07
Jag ser forumet som en möteslokal i vilket jag är gäst. Allt jag företar mig här är gratis och reglerna att följa, för ömsesidigt nytta med nöje, är klara o tydliga. Om hyresvärden vill renovera eller på annat sätt förändra lokalen är det inte upp till mig att kritisera, Att forumvärden frågar efter omdömen är en annan sak.
Det är hur som helst inte särskilt meningsfullt att vara plump eller tjurig.

Maria
2007-08-08, 23:49
Vad har nu hänt, färgerna hoppar från gällt grisrosa, till mörk orange? Och nu blev sidan plötsligt aprikosfärgad! Betydligt bättre men prova gärna en lite mjukare nyans.

Bruce
2007-08-08, 23:57
Att hitta en stil, färg eller design som passar alla lär inte vara möjligt. Men det är ju trist om omgivningen irriterar och gör oss stingsliga.

Sådär.
Nu är väggarna i klubbhuset strukna i en mer neutral "tristaprikos" kulör. Lite stillsammare tills vi hittat en ny färgställning.

/Admin

BlåbärsPutte
2007-08-09, 00:06
Urtråkig om du frågar mig...bruce

Jag tror du ska lyssna på dom som fattar färger. Bakgrunden ska inte vara samma som sidan vi använder. ??

Bruce
2007-08-09, 00:13
Urtråkig om du frågar mig...bruce

Jag tror du ska lyssna på dom som fattar färger. Bakgrunden ska inte vara samma som sidan vi använder. ??

Visst är det trist. Tittar på olika färgkombinationer.

Hektor
2007-08-09, 00:23
Frågan är väl var man vill uppnå med färgen, vill man få folket på ett sjutusans humör så skall man ha illrött, kolla Raul han har redan regerat, vill man i ställer vara neutral så kör med gul.
Berätta för pappa Hektor och lösningen kommer som ett brev på posten, jag hade BC i färglära.

Maria
2007-08-09, 00:25
Konstruktiv kritik heter det!

BlåbärsPutte
2007-08-09, 00:28
Nu är du ute och cyklar Hektor. Det finns många med stora A i färglära.

Bruce
2007-08-09, 00:36
Diskret bakgrund

BlåbärsPutte
2007-08-09, 00:39
Helt ok.

Hektor
2007-08-09, 00:43
Många? Det beror väl på att dom blivit mörkbruna av solen.

Dassigare bakgrund än denna gråbruna får man leta länge efter.
Varför inte en ljusgrön ytterst och sedan gul, det blir vackert.

BlåbärsPutte
2007-08-09, 00:45
Inte i år i alla fall!

alegni
2007-08-09, 00:50
Nu är väggarna i klubbhuset strukna i en mer neutral "tristaprikos" kulör. Lite stillsammare tills vi hittat en ny färgställning.
/Admin

jag gillar den enfärgade "tristaprikosen" ;)

Ingela

Jung_Kee
2007-08-09, 02:18
Jag håller med alegni, även om jag faktiskt föredrog den gamla layouten överhuvudtaget.

bwh
2007-08-09, 10:25
Måste bara, ang aprikoser, påminna om det gamla uttrycket -"Hon hade en hy som en 17-årig persika!":D

Sladden
2007-08-09, 22:00
Nu är bakgrunden lugn och stilla.
Ställer inga krav på användaren.
Man kan ägna sig åt inläggen.

Kecke
2007-08-10, 17:09
Den vita ramen känns bra. :)

Bruce
2007-08-10, 20:34
Då har vi försökt anpassa oss efter majoritetens önskemål.
Har vi lyckats? Är utseendet på forumet bättre nu?

/Admin

Liljerik
2007-08-10, 20:54
Jag tycker mig se färgändringar efter nästan varje siduppdatering :D eller har det stannat upp nu?
Om det nu är frittfram för önskemål så.....tycker inte att den ljusgråblå färgen harmonerar särskilt bra med det oranga :rolleyes:
Undra hur det skulle se ut om den färgen byttes ut mot någon gul nyans??? OBS! Detta är inget krav från mig, bara en fundering :D

Sladden
2007-08-10, 20:59
Toppen!
Vilsamt och trevligt.
Dessutom ett fint inlägg av vår nye Kurt-Sune.
Jag myser och unnar mig en kall pilsner efter mina 2 dagars husmålande (10 tim. om dagen).
Min lekamen är mör, men själen upplyft!

Kecke
2007-08-10, 21:04

/Admin

:eek::eek::eek:
Det går ju naturligtvis inte att tillfredsställa alla smaker.
Men det måste gå att anpassa färger till vad som passar ihop.
Grått och persikofärgat och brunt verkar inte riktigt stämma. :o

Kecke
2007-08-10, 21:07
En annan nyans av det gråblå som bakgrund skulle göra susen.

Bruce
2007-08-10, 21:08
:eek::eek::eek:
Det går ju naturligtvis inte att tillfredsställa alla smaker.
Men det måste gå att anpassa färger till vad som passar ihop.
Grått och persikofärgat och brunt verkar inte riktigt stämma. :o

Problemet är att färgnyanserna uppträder olika på olika skärmar. På den skärm där färgskalan sattes ihop ser det lite annorlunda ut än på den laptop jag använder. Här finns exempelvis ingen brun nyans, å andra sidan är den grå tonen lite blågrå hos mig.
Ett omöjligt dilemma.

/Admin

Bruce
2007-08-10, 21:09
En annan nyans av det gråblå som bakgrund skulle göra susen.

Vi ser tydligen samma blågrå nyans. På webbmasterns stora skärm är det ljust grafitgrått.

/Admin

Kecke
2007-08-10, 21:21
Vi ser tydligen samma blågrå nyans. På webbmasterns stora skärm är det ljust grafitgrått.

/Admin

:eek:
Nu blir jag väldigt tveksam.
Har ytterst svårt att beskriva färger...men nog är det blågrått som jag ser.
OCH DÅ LIGGER DET VÄL NÄRA TILL HANDS ATT FORTSÄTTA MED BLÅ NYANSER? :D:D:D

Bruce
2007-08-10, 21:25
:eek:
Nu blir jag väldigt tveksam.
Har ytterst svårt att beskriva färger...men nog är det blågrått som jag ser.
OCH DÅ LIGGER DET VÄL NÄRA TILL HANDS ATT FORTSÄTTA MED BLÅ NYANSER? :D:D:D

Nu förstår jag inte riktigt vad di menar.
Jag beskrev att färgerna, exempelvis de grå, kan uppträda olika på olika skärmar. Du och jag ser dem med en blå ton, webbmastern ser en grafitgrå.

/Admin

Jung_Kee
2007-08-10, 22:02
Jag misstänker att webmastern sitter med en bättre färgkalibrerad skärm.

alegni
2007-08-10, 22:50

/Admin

toppen!

det ser bra ut nu! :D

.

Kecke
2007-08-11, 10:47
Nu förstår jag inte riktigt vad di menar.
Jag beskrev att färgerna, exempelvis de grå, kan uppträda olika på olika skärmar. Du och jag ser dem med en blå ton, webbmastern ser en grafitgrå.

/Admin

Ursäkta mej. Jag slarvläste inläggen innan jag skrev.
Jag tycker den blågrå färgen är både snygg och vilsam.

EUA
2007-08-11, 22:57
Nu är det jättebra tycker jag, vilsamt för ögat och redigt. Skönt med den vita ramen och den grå tonen i fönstren. :)