handdator

Visa fullständig version : "Suckarnas gång" i Simrishamn

Ballonggreven
2007-07-27, 10:27
Är det någon som vet när loppisen i "Suckarnas gång" drar igång på lördagsmornarna?

Ballonggreven
2007-07-28, 17:20
Då tar jag och svara på mitt eget inlägg!

Åkte till Simrishamn idag (06.30) från Malmö eftersom väderutsikten sa regn här och sol på östkusten. Molnen låg blytunga hela vägen genom sydskåne och släppte med jämna mellanrum sin last. Var på väg att vända på grund av vädret.

Kom fram omkring 07.45 och då hade loppisen småstartat, lite försenat av regnet. 07.30 kan man alltså ha som riktmärke om solen skiner och luften är ljum.

Loppisen ligger vackert i en park alldeles nära centrum och försäljarna var en 50/50 mix av handlare och privatister. Trevligt, gemytligt och total avsaknad av trängsel.

Gjorde så många och bra fynd att jag smågnolat hela dagen! Bilen blev nästan full (viserligen är den ganska liten, men ändå). Ryktena om "Suckarnas gång" var inte överdrivna.:)
Det blir nog en tur nästa vecka igen!

Ballonggreven
2008-06-13, 17:56
Imorgon bitti(tidigt :eek:) bär det av till Suckarnas igen. Ser ut att bli en årligen återkommande tradition.;)
Ska försöka komma ihåg kameran och ta lite bilder och avlägga rapport.

Äjth
2008-06-13, 19:25
det ser jag fram emot. Plåta gärna lite gammalt "mög".

Ballonggreven
2008-06-14, 18:58
Vilken besvikelse!!!:(
Väldigt, väldigt glest mellan säljarna. Det var kanske en femtedel mot när jag var där förra året. EN säljare berättade att förra lördagen hade det varit helt fullt.Allt talade för en perfekt loppisdag; sol, inte för varmt, lördag innan midsommar. Men ICKE!

Hittade lite smått och plock men vi åkte ganska snart till Ystad för att kolla in loppisen under plantanerna. Glest där med. Däremot fick vi höra ryktet att det varit en kontroll från skattemyndigheten av säljarna i Simrishamn. Kan vara orsaken.

Strax utanför Ystad hittade vi en loppis som drevs av en handbollsklubb. Fyllde en bananlåda med kul grejer för 200 spänn!
Hann med en antik/loppisbod till med magert resultat innan visningen på Limhamns Auktionsbyrå bevistades. Massor med fina prylar och helt tomt på folk. Bådar gott.

Blev trots allt en bra dag och trevlig utflykt.

Blåa loppan
2009-01-18, 22:23
Jag har sålt på suckarnas i många år och det börjar tidigt.... var där vid 6 då drar det igång men försäljningen får börja först 7.. Bäst är här under högsäsong alltså på sommaren.... -Ibland bra ibland sämre men alltid roligt :=)

Giggan
2009-02-17, 13:27
Min svärmor har lyckats hitta en del fina glas och karaffer till oss på "Suckarnas gång". Även en fin silverbricka har inhandlats. Själv har jag aldrig varit där, men i sommar har jag tänkt att jag ska bege mig dit.

Koala
2011-06-08, 09:20
Den här tråden är ju några år gammal, men hur är det där nuförtiden? Är det fortfarande värt att åka till Simrishamn?

Maria
2011-06-08, 10:51
Jag pratade med någon som hade varit nere i lördags, då hade det varit fullt med säljare.

Koala
2011-07-16, 20:46
Knökfullt med säljare idag, cirka hälften är dock proffssäljare som enligt uppgift var där redan vid 2-tiden i natt för att få ''bästa'' platserna, förstår inte varför inte dessa proffssäljare portas från loppisarnal