handdator

Visa fullständig version : Hej allihopa ville bara

mrmagic
2007-07-24, 12:57
Ja vad ville jag framför allt säga hej. Jag är en novis och inte alls i närheten av er i tekniskt kunnande. Men har haft mycket nöje när jag läst era inlägg och tittat på era fina bilder. Jag är för övrigt 37 år ung & bosatt i gnällbältet så jag skall nog mäkta med detta ett tag till. Ja just det ja detta är mitt första inlägg, därav den lilla presentationen..

min fråga är varför kan inte alla ha det så här

http://www.svd.se/dynamiskt/utrikes/did_16334186.asp

mvh mrmagic :rolleyes:

Äjth
2007-07-24, 14:16
Välkommen mrmagic! ja orättvist är vad det är och dessutom har de vackert väder!!!

Ballonggreven
2007-07-24, 16:45
Hej & välkommen! Vad trevligt med en presentation!:)

Kul länk! Blev lite konfunderad över att konjaken skulle blivit trögflytande. Hmmm...
(jag är förmodligen en av de få här som är mer intresserad av innehållet än av förpackningen ;))

viol
2007-07-24, 17:56
Hej och välkommen! jag är också ny. Jag tycker det verkar trivsamt på detta forum jmf med andra som jag bara har gluttat lite på. Så, hoppas att VI ska trivas här! Ser fram emot lite inlägg/bilder från dig. MVH

PAT
2007-07-24, 20:45
Hej mrmagic! jag e med ny här och kan bara instämma med viol om att detta forumet är trivsamt.

mrmagic
2007-07-24, 21:42
Hmm skall se om jag lyckas med bedriften att svara ( Snabbsvara ).
Japp tänkte det kunde vara kul med en liten presentation, ( kul med alla gensvar ). Ville bara meddela Ballonggreven att jag nog även är en "connesseur" fast då gäller det mera Whisky.... Ha det gott allihopa

Mvh mrmagic

Ballonggreven
2007-07-24, 22:18
... Ville bara meddela Ballonggreven att jag nog även är en "connesseur" fast då gäller det mera Whisky.... Ha det gott allihopa

Mvh mrmagic

Är det ditt sommarhus på avataren?;)

mrmagic
2007-07-24, 22:56
:o

Nä tyvärr ballonggreven så är det inte mitt sommarhus eller dyl.
Men det är ett mycket trevligt ställe om än lite avsides....

och sedan så gör de mitt favvo whiskey där, fö på samma väg med några Km mellanrum hittar man både Laphroaig, Lagavulin och givetvis Ardbeg, kommer ej ihåg sdå noga men säg ca 5-7 Km kanske..

en mycket trevlig ö...

ps Konjak har jag slutat att dricka iaf att köpa ; ) ds

HgF
2007-07-25, 01:07
De franska soldaterna hade nog med sig vanligt billigt vindestilat i skyttegravarna, nånting som liknar vårt Eau de vie ordinair, bara för att kunna ta sig en sista fylla mitt i tristessen - och det är sannolikt vad flaskorna fortfarande innehåller efterson cognac inte utvecklas när det lagras på flaska.

Ballonggreven
2007-07-25, 08:05
De franska soldaterna hade nog med sig vanligt billigt vindestilat i skyttegravarna, nånting som liknar vårt Eau de vie ordinair, bara för att kunna ta sig en sista fylla mitt i tristessen - och det är sannolikt vad flaskorna fortfarande innehåller efterson cognac inte utvecklas när det lagras på flaska.

Jag tyckte också att det lät konstigt.