Visa fullständig version : Brunnshallarna i Ronneby
Ballonggreven
2007-07-08, 19:36
Är det någon på forumet som har någon erfarenhet av denna begivenhet. Ska tydligen vara en loppis/antikmarknad varje söndag.
Är sugen på att ta mig en tur i sommar.
TinaSand
2007-07-09, 01:14
Bäste ?Greve?
Jag har varit på denna lopp- och samlarmarknad flera gånger och kan verkligen rekommendera ett besök. Den har ett mycket varierat utbud ? från riktigt fina och bra saker ? till rena skräpet. Hela skalan brukar finnas med och där finns allehanda tänkbara (och otänkbara:o) prylar.
Kan vara bra att komma ganska tidigt, sådär vid 9-10-tiden. Inte heller helt fel att ta en sväng där när det är stängningsdags. Vet inte riktigt när den stänger officiellt men vid 15-16- tiden brukar många börja plocka ihop det de inte har fått sålt.
Brunnsparken och dito skogen är faktiskt en sevärdhet i sig och väl värt att strosa runt i. Man kan också äta en dagens lunch (på hotellet Ronneby Brunn) till ett mycket överkomligt pris. Annat finns också på menyn i händelse av att dagens inte faller en i smaken.:D
Jag vill önska dig en trevlig dag i Ronneby ifall du beslutar dig för ett besök. Och vem vet ? kanske jag träffar på dig, fast utan att veta att det är du.:)
Mvh Tina
Ballonggreven
2007-07-09, 08:56
Tack för ditt svar Tina!:)
Blev onekligen än mer sugen på en tripp till Ronneby.
Ronneby är bra, brukare vara bättre än Esplanaden i Lund, inte så mycket ?klädförsäljare?, där står många småhandlare som har ett bra sortiment av glas och porslin, till hyfsade priser, väl värt ett besök, det brukare ta 1 ½ - 2 timmar att gå över allt.
Ballonggreven
2007-07-09, 13:48
Jag blir mer och mer övertygad att resan är mödan värd! Tack!
Om du ska åka upp, ring först till Sture 0457/14197 och kolla om det är loppis i Brunnsparken, är det andra stora evenemang i parken, flyttas loppisen till torget i Ronneby, och då är det inte lönt att köra dit.
Ballonggreven
2007-07-29, 21:07
Fick blodad tand av "Suckarnas gång" och tog bilen till Ronneby.
Välvärt resan på 20 mil! Vilken trevlig loppis!
Bra mix, vacker miljö, god & billig fika, många fynd.
Tog lite bilder för er som bor för långt borta.
TinaSand
2007-08-05, 22:35
Hej Greven,
Så roligt att Ronneby föll dig i smaken!
Fick blodad tand av "Suckarnas gång" och tog bilen till Ronneby.
Välvärt resan på 20 mil! Vilken trevlig loppis!
Bra mix, vacker miljö, god & billig fika, många fynd.
Tog lite bilder för er som bor för långt borta.
Hej!
Fina bilder! Jag hann precis se dom innan dom försvann! :)
Hur var utbudet? Såg du några FM Konstglas där?
hälsningar,
Ingela
:)
.