handdator

Visa fullständig version : Hjälp med tapet?!

Tingeling
2005-10-24, 21:43
Skall tapetsera på vävtapet, vilket förre ägaren av huset hade som favoritval till alla väggar. Och eftersom jag avskyr dem så har jag "tvingat" min man att spackla över dem eftersom det inte gick att ta bort dem utan att halva väggen följde med. Fick ett tips om att det finns en problemlösare, en tapet som täcker väven och man kan sedan tapetsera som vanligt. Snälla, någon som vet vad den heter?

Tingeling
2005-10-24, 22:05
Bara för att jag nästan gav upp i mitt fruktlösa sökande så fann jag dem! Easy up från Duro beställs i morgon så rummen blir färdiga till december och jag får en jul utan vävtapet.....

LS
2005-10-25, 07:32
Söken och I skolen finna, heter det i en väldigt gammal bok. Bra att det löste sig, jag kan förstå att julen känns gemytligare efter dina ändringar. Jutesäckar på väggarna är inte heller undertecknads favorit, men smaken är som osv.

cjf
2005-10-25, 21:06
Bara för att jag nästan gav upp i mitt fruktlösa sökande så fann jag dem! Easy up från Duro beställs i morgon så rummen blir färdiga till december och jag får en jul utan vävtapet.....

Tingeling, lova att rapportera hur det går och om de funkar! Jag står själv i begrepp att fixa en vägg som tidigare ägarna fick för sig att tapetsera med kartor från olika resmål de varit på (och vävtapet under). En trevlig idé, som dock faller lite platt när det är någon annans resor man har på väggen...

Tingeling
2005-10-25, 23:21
Här är ett forum som det fanns mycket matnyttigt på och det var där jag fann svaret på vad tapeten hette,
http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl

Har nu beställt den hos den lokala färghandlaren och när den har kommit upp ska jag tala om hur det blev. Och kan förstå att den tidigare ägarens val av väggdekorationer inte var en hit när det inte är ens egna resor, cjf.

LS, du får komma i mellandagarna om inte tidigare så får du se hur det blev. Tack för kompassen och en trevlig dag, ska se om det inte finns något roligt i mina trakter som vi kan åka på. Hade besök från hembygdsföreningen idag som pratade om hur trevligt det var när du ställde upp och de ville att jag skulle förmedla en hälsning, nu är det gjort!