handdator

Visa fullständig version : Utrensning?

FBQ
2007-02-28, 16:16
Nu var det väl inte riktigt lika hemskt som det låter :) , men jag har tittat lite på medlemslistan, och upptäcker att ett flertal av medlemmarna bara gjort ett inlägg, och sedan inte återkommit. En del av dessa gjorde sina inlägg redan våren/sommaren 2005, och har sedan inte satt sin fot här.
Kanske är det dags att börja rensa lite bland de medlemmarna?
Visserligen kan det ju finnas skäl till att man inte kan besöka forumet så ofta - och ger man sig iväg på en forskningsexpidition till sydpolen kanske det är svårt att hålla kontakten med PES, men om man inte loggat in på över ett år, då kanske man har skaffat sig andra intressen, och följakligen bör strykas ur rullorna?
Nu tror jag väl inte att det finns något utrymmesproblem med att inaktiva medlemmar ligger kvar - men kanske blir det lättare att få överblick över de aktiva medlemmarna om de inaktiva stryks?

FBQ
2007-02-28, 16:20
Nu såg jag att jag tog i lite, augusti 2005 är det några medlemmar som inte varit aktiva sedan.
Fast det kanske räcker - min fundering kvarstår i alla fall.

Bruce
2007-02-28, 17:32
Din tanke är inte dum.
Vi har nu skickat följande meddelande till medlemmar som inte gjort något inlägg eller loggat in efter siste augusti 2006:

"Hej!
Du kanske inte är medveten om det, men du är registrerad som medlem på forumet "Precis en sån" där vi diskuterar antikt, konst, design och annat roligt.
http://www.precisensan.com/antikforum/

Eftersom du varken gjort några inlägg eller loggat in på forumet efter den siste augusti tänkte vi att du kanske inte vill vara medlem längre.
Vill du att vi avregistrerar dig som medlem behöver du inte göra någonting.
Vill du däremot stanna kvar så vill vi att du loggar in på forumet inom en veckas tid.

Om du inte minns dina inloggningsuppgifter så kan du kontakta oss med vändande mejl.

Vänliga hälsningar

/Admin"

Bruce
2007-02-28, 19:34
För er information så är det 74 medlemmar som inte gjort inlägg och inte varit inloggade det senaste halvåret.

FBQ
2007-02-28, 20:20
Då får vi väl se, några kanske kommer på att de har saknat PES :)

766
2007-02-28, 20:33
Det är skönt med en egen kuppe!

Peter S
2007-02-28, 20:43
En vecka var väl lite snålt? Tänk om någon av dem är på semester?

FBQ
2007-02-28, 22:42
Ja, jag läste inte så noga - jo en vecka kan kanske vara lite snålt. Å andra sidan har de inte varit här på över ett halvår, så då tror jag de flesta inte misstycker till att bli avregistrerade.
Fast som jag skrev kan man ju hoppas att några ångrar sig och då är som sagt en vecka lite snålt.

766, jag trodde annars att det här var dina takter? Eller du vill väl ha riktiga krav - en Rembrandt eller ett Galléglas i veckan, annars åker man ut? Det lät väl som en bra idé! :p

Bruce
2007-03-01, 00:29
Flera har redan hört av sig om sina inloggningsuppgifter! Trevligt!

Skulle man inte hinna logga in en gång under denna vecka så är det ju inga problem att registrera sig på nytt med samma alias och uppgifter.

Absolut
2007-03-04, 17:29
Det finns kanske fler som jag, som inte loggar in mer än var tionde, femtonde gång man är här och tittar?! Jag lovar skärpa mig, så att statistiken ser bättre ut!!!

Bruce
2007-03-04, 17:39
Det finns kanske fler som jag, som inte loggar in mer än var tionde, femtonde gång man är här och tittar?! Jag lovar skärpa mig, så att statistiken ser bättre ut!!!

Hej Absolut!
Du behöver inte vara orolig! Detta är inget som berör medlemmar som gjort inlägg!

Susiflätan
2007-03-06, 01:30
Jag tycker det är bra med en påminnelse så att man inte glömmer bort PES men sedan tycker jag det ska vara helt frivilligt om man är aktiv eller ej. I alla sammanhang och grupper finns det olika sorters människor, vissa vill göra sig hörda och trivs med det och andra är fullt tillfredssällda med att vara en lyssnande part. På PES tycker jag att båda typerna av medlemmar ska få finnas!

FBQ
2007-03-06, 01:53
Absolut! - jag tror att Bruce menade att Absolut hade gjort inlägg under senaste halvåret t.o.m. flera så han måste ha varit inloggad under den tiden och berördes därför inte.
Eftersom oftast tittar in på PES via hemdatorn så blir jag automatiskt inloggad - därför tänkte jag inte på att det finns andra som kanske inte tänker på att de går in utan att vara inloggade.
Fast å andra sidan kan det väl vara värt att få en påminnelse så man inte glömmer bort PES - kanske har man privata meddelanden i brevlådan man inte har hittat - åtminstone en gång i halvåret :) Annars är det ju som Bruce säger - skulle man vilja komma tillbaka efter en längre tids frånvaro går det ju att registrera sig på nytt.