handdator

Visa fullständig version : Utrymme

Kecke
2007-02-18, 20:29
Enligt tidigare löfte så finns hur mycket utrymme som helst på detta forum så inga inlägg kommer att raderas (förutom de med giltigt skäl).
Nu börjar jag ändå undra lite med tanke på att forumet är så segt. Alltså.. det är segt att komma in, nya inläggg är sega att få fram osv...
OBS. Det är inte min dator. Allt annat går jättesnabbt.
Vad att göra?

nisse 8
2007-02-18, 20:42
När jag startar upp sidan och tittar runt lite kan det vara segt, men när jag väl har fått lite kakor snurrar det på bra.

Äjth
2007-02-18, 21:03
Här fungerar det mkt bra, snabbt o lätt. Kan det ändå vara ngt med din dator Kecke!

Bruce
2007-02-18, 21:26
Vi har inte märkt av att forumet skulle fungera långsammare. Men vi kommer ändå omedelbart att kolla upp med leverantören av serverplats om det är något som bör/kan åtgärdas.

Vad gäller att alla inlägg ska sparas så är detta fortfarande vår intention. Vi ser det som en självklarhet att det stora arbete med insamlande av kunskap och information som medlemmarna utför inte får försvinna ut i cyberrymden.

Ju mer arkivet växer, trafiken tätnat och medlemmarna blir fler så kommer behovet av en egen server att bli aktuellt.

Vi kommer att söka lösningar med det växande behovet. Idag är inte forumet så utrymmeskrävande och för varje dag blir dessutom servrarna billigare och effektivare.

/Admin

Kecke
2007-02-18, 21:36
Allt låter toppen.
Meddela bara när det blir kärvt så att man kan lagra lite information själv.

Jung_Kee
2007-02-18, 22:52
Kecke: Har du provat att tömma din "Temporary Internet Files"-mapp? Om du har väldigt mycket i den kan det gå segt här iom att det i en del trådar är väldigt stora bilder.

Bruce
2007-02-19, 14:57
Nu har jag pratat med supporten.

I dagsläget har vi 2000 mb serverutrymme av vilka cirka 150 mb utnyttjas.
Forumet tar faktiskt bara en mindre del av detta.

Inga problem att fläska på med massor av bilder och långa ordrika inlägg. Vi har massor med utrymme!!!

Om det går långsamt hemma vid skärmen så beror detta inte på serverutrymme eller att trafiken är hög.

/Admin

Hellen
2007-04-05, 17:16
Kan bara hålla med Kecke att det faktiskt är lite segt om man jämför med andra sidor som jag också besöker! I tid är det nog inte så mycket men ni vet hur det är vid datorn, där är sekunderna som timmar iaf när man väntar på att en sida ska öppnas!