Visa fullständig version : Trampbil
hankypanky
2012-03-12, 20:58
Söndagsmiddag hos svärmor.... Då tar hennes gubbe plötsligt fram denna fantastiska trampbil i plåt från hans barndom! Tidigt 50-tal säger han. Instämmer nog med tanke på att den är byggd enligt den vid tiden mycket populära pontondesignen. Mest kända är ju Hudson 1948-1954 och Ford 1949-1953. Nån som känner till förebilden, grillen andas buick eller cheva? Kanske nån som haft en liknande? Han ämnar sälja den på auktion och siktar på 5000 kr. Dumt tycker jag, men det är ju bara jag det..... Min son gillade den oxo! NK:s emblem pryder kylaren och ett stort märke "lightning" längs sidan! Störtskön! Ni som vet nåt om denna, skriv!113721113722113723
Kolmårdstrollet
2012-03-13, 09:50
Vilen fin trampbil. Vet några som skulle gilla:) Googlade och fann:
http://www.tradera.com/gammal-trampbil-tri-ang-made-in-england-nostalgi-50-60-tal-auktion_341179_147429019
Söndagsmiddag hos svärmor.... Då tar hennes gubbe plötsligt fram denna fantastiska trampbil i plåt från hans barndom! Tidigt 50-tal säger han. Instämmer nog med tanke på att den är byggd enligt den vid tiden mycket populära pontondesignen. Mest kända är ju Hudson 1948-1954 och Ford 1949-1953. Nån som känner till förebilden, grillen andas buick eller cheva? Kanske nån som haft en liknande? Han ämnar sälja den på auktion och siktar på 5000 kr. Dumt tycker jag, men det är ju bara jag det..... Min son gillade den oxo! NK:s emblem pryder kylaren och ett stort märke "lightning" längs sidan! Störtskön! Ni som vet nåt om denna, skriv!
Jättemysig kärra! :D
Jag är absolut ingen kännare av trampbilar och det är svårt att på bilderna avgöra skicket men gissar att den skulle kunna inbringa bra mycket mer än 5000 kr. Dock tycker jag att ni ska bevara den i släkten som en familjeklenod. :)
hankypanky
2012-03-14, 11:28
Jättemysig kärra! :D
Jag är absolut ingen kännare av trampbilar och det är svårt att på bilderna avgöra skicket men gissar att den skulle kunna inbringa bra mycket mer än 5000 kr. Dock tycker jag att ni ska bevara den i släkten som en familjeklenod. :)
Just min tanke oxo....men det är inte jag som bestämmer. :( Om jag fick bestämma skulle nog allt sparas, och det vet folk om, så dom frågar inte mig till råds. Googlade lite, och såg att det verkar finnas rätt gott om liknande prylar från Tri-Angle. Den är i slitet bruksskick, komplett förutom ruta. Det bästa är nog att ingen målat om den eller tvättat den så pass att dekalerna lossnat. Kollade in traderalänken i tidigare svar, och det var en fin bil som gått för bara 2000.... Vi får väl se!