handdator

Visa fullständig version : I väntan på vaddå?

Ballonggreven
2007-01-27, 23:15
En liten seriestrip medan alla peceanvändare därute väntar på släppet av rippoffen Windows Vista.

Peter S
2007-01-28, 09:08
Eeeh, bara för att man använder PC är det inte säkert att man älskar allt som Windows står för... Det främsta problemet är att man Mac-ifierar gränssnittet så att allt ska bli "enklare" för användaren (genom att ta bort filändelser, skapa defaultbibliotek (mina bilder, mina spellistor). Det är ett helvete när man faktiskt kan så mycket att man vill ha en egen ordning eller koll...

För att inte tala om alla "features" som ska hjälpa till. Kontorsassistenten, ny-mailflaggan och rättstavningen som tar evigheter att stänga av. När jag laddar nytt OS tar det åtskilliga dagar innan jag stängt av all hjälp. Ser inte fram emot Vista eftersom jag vet att det blir ännu fler "features"....

cjf
2007-01-28, 09:12
Det är ett helvete när man faktiskt kan så mycket att man vill ha en egen ordning eller koll...

Exakt! Och här har även Windows i och för sig sedan länge gått för långt i sina försök att gömma funktioner, men i windows går de i alla fall att hitta...

Jung_Kee
2007-01-28, 12:17
Ja, men det krävs nästan att man lär sig systemet på nytt innan man fått ordning på torpet igen! Har fortfarande inte lika bra kontroll över XP som jag hade över 98:an. Är det någon här inne som använder Linux? Jag har vänner som predikar dess överlägsenhet före allt annat, och det finns helt klart fördelar med konceptet, men inte orkat sätta mig in i hur det funkar. Kanske dags nu?

Btw, klockren strip, Ballo! :D

766
2007-01-28, 13:28
Jag har stängt av all uppgradering så det tar inte en halvtimme att stänga av datorn. Verkar bra!!!!!