handdator

Visa fullständig version : Koboltblå lommeflaske

LOM
2011-09-20, 14:58
Denne kom med posten i dag og etter innvendig rengjøring er den meget bra. Høyden er 19,5 cm som også er vanlig for de norske slike. Men denne har ikke utkraget munning som de norske vanligvis har, så jeg er ikke så sikker på at den er norsk. Hva med Sverige eller ev. andre land som slike ble blåst. Noen som har forslag?

Lars Kallin
2011-09-20, 16:47
Jo de är även blåsta i Sverige.
Ofta säger man att de med utkragning är Norska. Men det kan även ha blivit blåsta utan kragning.

Trevlig i vilket fall.

Hirvi
2011-09-20, 17:48
Tycker om den, vilken tid kan vi tro på denna då:confused:
är det första ½an på 1800 tro.
Hirvi

LOM
2011-09-20, 21:24
For egen del tror jeg den kan være fra ca. 1800. Men dette ønsker jeg imidlertid også å høre andres mening om. Og hvis det går som jeg har tenkt, så vil den bli forelagt ekspertisen i Karlstad med omegn en gang i neste uke.

Hirvi
2011-09-20, 21:27
Väntar med spänning!
Hirvi:)

Surmasen
2011-09-21, 08:49
Härlig flaska!

Banden
2011-09-22, 18:28
Kjempefin lerke :) Hvor i verden har den dukket opp?

Sammenlignet med de modellene jeg har sett fra Gjøvik (eller tilskrevet Gjøvik) i mitt bildearkiv, Berntsensamlingen og annen litteratur har den en litt lang hals og bred bunn, men det trenger likevel ikke utelukke at den er laget der.

Banden

Sladden
2011-09-22, 20:14
Kjempefin lerke :) Hvor i verden har den dukket opp?

Sammenlignet med de modellene jeg har sett fra Gjøvik (eller tilskrevet Gjøvik) i mitt bildearkiv, Berntsensamlingen og annen litteratur har den en litt lang hals og bred bunn, men det trenger likevel ikke utelukke at den er laget der.

Banden

Berntsenhäftet är en av mina favoritböcker och den framkallar salivering:o
Delar din åsikt, Banden.