handdator

Visa fullständig version : Utloggning

Äjth
2006-12-27, 20:00
sker automatiskt när man inte varit aktiv under en viss tid,(väldigt kort tid) vilket är mkt irriterande. Har kollat över inställningar, men detta är inget man som medlem kan korrigera eller ändra på själv. Det är fler som irriteras över detta, går det att fixa? så att man loggar ut enbart aktivt?? vore tacksamt.

hose
2006-12-30, 16:51
Hej Äjth
Jeg bliver ikke locket ud automatisk. Faktisk så husker jeg ikke mit kodeord, computeren husker det for mig fra gang til gang. Jeg har derfor problemer på andre computere hvor jeg går ind som gæst.
Det jeg vil sige hermed er, at der må være tale om et problem på din opsætning - sandsynligvis den opsætning som er udenfor PES, men som gælder din PC.
mvh og godt nytår.

Kolmårdstrollet
2006-12-30, 18:54
Usch va trälit. Nu var jag borta c:a tio min. och vips är man utloggad.

hose
2007-01-02, 20:27
Aldrig så snart fik jeg skrevet om at jeg ikke skal locke ind førend admin sikrede at jeg nu også skal døje.:mad:

Bruce
2007-01-11, 14:50
Om någon fortfarande har problem med att bli utloggade så fick jag följande svar från programleverantörens support efter att de varit inne och kollat upp alla inställninger:

"With regards to users being logged out of your site, this will be due to their cookie timing out. To avoid this, advise your users to check the remember me box when they log in. If the problem persists then they may need to clear their cookies to get a new one for your site.

Kind regards

Kerry-Anne Peters
vBulletin Support"

På ren svenska:
Klicka "Kom ihåg mig"-rutan när ni loggar in.
Kvarstår problemet töm "kakorna" enligt nedanstående anvisningar(beroende på vilken browser ni har.

Explorer
1. Välj Internetalternativ under Verktyg-menyn (längst upp på sidan när du är inne på Internet).
2. Klicka på knappen "ta bort cookies" och sedan "ta bort filer".
3. Klicka även på knappen "rensa tidigare".
4. Klicka på "inställningar" (bredvid "ta bort filer") och kryssa i "varje gång sidan besöks".
5. Klicka på "ok", stäng ner alla internetfönster och starta upp ett nytt. Prova att logga in igen.

Netscape
1. Gå in under "Netscape" i menyn och välj Inställningar".
2. Gå in under "Privace and security".
3. Klicka på "cookies" och sedan "enable all cookies".
4. Klicka på "ok", stäng ner alla internetfönster och starta upp ett nytt. Prova att logga in igen.

Safari
1. Gå in under "Safari" i huvudmenyn.
2. Välj "Preferences" och sedan "Security"
3. Klicka på "Show cookies" och sedan "remove".
4. Klicka på "ok", stäng ner alla internetfönster och starta upp ett nytt. Prova att logga in igen.

Firefox
1. Gå in under "Firefox" i huvudmenyn och välj "Preferences".
2. Under "Privacy" finns fliken "Cookies". Klicka på "clear".
3. Klicka på "ok", stäng ner alla internetfönster och starta upp ett nytt. Prova att logga in igen.

Kecke
2007-01-12, 17:01
Tack, tack. Nu loggas jag inte ut längre. :)
Blev först lite konfunderad över informationen.
Letade efter "Preferences" en lång stund till jag upptäckte att min Firefox har svensk text. :o

Hirvi
2007-01-13, 18:05
Vilket är högsta kb-tal på en bild för att läggas ut på Pes?

"tackar på förhand"! HIRVI

Bruce
2007-01-13, 18:18
Vilket är högsta kb-tal på en bild för att läggas ut på Pes?

"tackar på förhand"! HIRVI

Storlekar på filer är som följer:

.doc 100 kb
.gif 150 kb
.pdf 600 kb
.txt 100 kb
.jpg/jpeg 150 kb max bredd i pixlar 1500

/Admin