handdator

Visa fullständig version : Redigera avatar

Liljerik
2006-12-17, 20:19
Hittar inte "Redigera avatar" i kontrollpanelen......
Kan inte någon vara snäll och lotsa mig rätt?

Kecke
2006-12-17, 20:24
Precis vad jag skulle fråga om nu. Hur gör man??????????????

Bruce
2006-12-17, 20:49
Av någon anledning (chansar på uppdateringen) var denna funktion borttagen för seniormedlemmar. Ska vara åtgärdat nu.

/Admin

Kecke
2006-12-17, 20:54
Tackar.:)

Liljerik
2006-12-17, 23:05
Ok, nu går det att redigera avataren.
Nu undrar jag hur jag ska få lite mer storlek på avataren? 50 x 50 pixlar blir väl en viss storlek.....? Skulle uppdatera min bild men den blev väldigt liten, mindre än den gamla. Har ni ändrat storleken på tillåten avatar?
Spelar ingen roll hur liten filstorlek jag gör den till.

Björn L
2006-12-17, 23:08
Samma problem här ! Jag har fått en mini bild istället för den första storleken jag hade..

Liljerik
2006-12-17, 23:12
Ja du Björn L, jag ser inte vad din avatar föreställer :confused: Och när jag provade att lägga in min nya kopp så var den så liten att man lika gärna kunde ha tagit den för en vedpanna :(

Bruce
2006-12-17, 23:46
Ok, nu går det att redigera avataren.
Nu undrar jag hur jag ska få lite mer storlek på avataren? 50 x 50 pixlar blir väl en viss storlek.....? Skulle uppdatera min bild men den blev väldigt liten, mindre än den gamla. Har ni ändrat storleken på tillåten avatar?
Spelar ingen roll hur liten filstorlek jag gör den till.

Nu är inställningen ändrad så att ni ska kunna lägga in avatarer på 120x120 pixlar.

/Admin

Björn L
2006-12-18, 01:11
Det är kul att se vad snabbt problem får en lösning här på forumet. Nu var ju inte detta något större bekymmer och ingen behövde väl direkt lida, men jag passar ändå på att skryta lite över den snabba servicen från Admin ! :)

Liljerik
2006-12-18, 07:12
Ja, det gick fort :) men så sitter jag här med lite dåligt samvete....jag kanske skrev lite grinigt.....PES kanske tar för stor plats på servern med större avatarer.....det kanske inte får plats med lika många inlägg och fina bilder på grejer när jag nu måste ha en STOR avatar.....jag vet ju inte. Blev bara så överaskad och trodde att jag gjorde något fel när jag skulle byta avatar. Med lite pedagogisk förklaring innan ändringar så kan säkert jag också ta förbättringar av forumet utan knot. :)