handdator

Visa fullständig version : Hårda klappar.

Annna
2006-12-08, 13:43
Jag har nu, nästan, övergett prylsamlandte till förmån för kunskapssamlande - så min önskan är: Har ni några bra tips på litteratur om glas, porslin, möbler, design, mattor, silver - you name it - tipsa gärna!

En fördel är om boken fortfarande går att få tag på! :)

Hade tänkt att önska mig boken: "Antikt : Bukowskis experter berättar", är det någon här som har något att säga om den?

Trevlig helg!

766
2006-12-08, 15:14
En bok som jag har var så förvånande billig på nätet så man undrar om det är något lurt, om inte så är den "kanon" till det priset.
Återkommer med uppgift om namn.

E.B.
2006-12-08, 15:33
Lånade "Bukowskisboken" på biblioteket, den var inte mycket att ha. Den faller in under kategorin Coffeetable book. Snyggare att se på än vad den innehåller bra information.

Stålhaneboken är bra och informativ. Boken om Bo Fajans finns med på min önskelista. Rickes två böcker om svensk glas är standardverk (antikvariat som gäller). Jag tycker att det oftas är bättre att skaffa smala böcker än de som ska täcka över många områden, det blir oftast väldigt ytligt man skrapar då.

Peter S
2006-12-08, 17:56
Numera är det så kort livslängd på böcker i bokhandeln, så nästan alla bra böcker hamnar på antikvariat innan man hinner skaffa dem. Att tipsa om någon bra som fortfarande är tillgänglig från förlaget är vanskligt... Mitt tips, som EB's, är att försöka gå ner på smalare områden och hitta mer utförliga böcker. De som allmänt sveper över stora områden säger inte så mycket i längden.

Annna
2006-12-08, 21:01
En bok som jag har var så förvånande billig på nätet så man undrar om det är något lurt, om inte så är den "kanon" till det priset.
Återkommer med uppgift om namn.

Väntar med spänning.

Stålhaneboken är bra och informativ. Boken om Bo Fajans finns med på min önskelista.

Stålhaneboken är uppsatt på önskelistan men Bo Fajans-boken har jag sedan länge gett upp hoppet om att finna :(

Mitt tips, som EB's, är att försöka gå ner på smalare områden och hitta mer utförliga böcker. De som allmänt sveper över stora områden säger inte så mycket i längden.

Jag gillar både brett och smalt. :) Men jag förstår vad du menar. Smalare böcker är dock enklare att hitta själv. Mycket svårare att låta någon ointresserad ränna runt på antikvariat.