Visa fullständig version : Va har Du för telefon ?
prylsnubben
2010-12-18, 21:34
Jävla djungel med telefoner nu förtiden. Jag har telefon för att det är bra att ha om det uppstår en nödsituation.....:rolleyes:. Lite tung kanske, 50kg men min LME är inget smäck som går sönder bara för att man tappar den eller råkar trampa på den:p.
Jävla djungel med telefoner nu förtiden. Jag har telefon för att det är bra att ha om det uppstår en nödsituation.....:rolleyes:. Lite tung kanske, 50kg men min LME är inget smäck som går sönder bara för att man tappar den eller råkar trampa på den:p.
Hej snubben!
Minns dessa skåp som fanns runt om i stan.
Jag undrar vad som hände om man drog i det röda handtaget och lyfte på luren samtidigt? :confused:
(Ser förresten ut som nödbromshandtaget på SJ:s gamla tåg). Du får koppla in den och kolla vad som händer. ;) Numret är ju klart. (3311)
Du kanske hamnar hos "Sjukkassan eller Vägförvaltninga i Skultorp" (Som Sten-Åke Cederhök gjorde en gång).
/Lars
YouTube - Sten-Åke Cederhök - Sjukkassan (1969)
prylsnubben
2010-12-19, 00:28
Hej snubben!
Jag undrar vad som hände om man drog i det röda handtaget och lyfte på luren samtidigt? :confused:
(Ser förresten ut som nödbromshandtaget på SJ:s gamla tåg). Du får koppla in den och kolla vad som händer. ;) Numret är ju klart. (3311)
Du kanske hamnar hos "Sjukkassan eller Vägförvaltninga i Skultorp" (Som Sten-Åke Cederhök gjorde en gång).
/Lars
YouTube - Sten-Åke Cederhök - Sjukkassan (1969) (http://www.youtube.com/watch?v=Vi-P5P_ZjvM)
"Detta är vägförvaltninga i Skultorp, ja han sum har hand umet".
Precis som vi Lars F:rolleyes:. Vad som hände, heta linjen Du vet. Telefonkonferens med Kennedy och Krusse:D.
Min är också röd, och är vår enda fasta telefon så den används fortfarande, trots att den är analog och omodern!
Kim von Platen
2010-12-19, 15:24
Hallå Mylla.
Nostalgi, Min annonsbyrå var med och plockade fram gamla Dialog i tre klatchiga färger, röd, grön och gul. Någon gång i början av 80-talet. Vi hade en stor rikstäckande kampanj med bl a affischpelare, men inga röda telefoner. Dom var stulna i 10.000-tal, på vägen från Nynäshamn till telebutikerna. Vem snodde din? So long...
Hallå Mylla.
Nostalgi, Min annonsbyrå var med och plockade fram gamla Dialog i tre klatchiga färger, röd, grön och gul. Någon gång i början av 80-talet. Vi hade en stor rikstäckande kampanj med bl a affischpelare, men inga röda telefoner. Dom var stulna i 10.000-tal, på vägen från Nynäshamn till telebutikerna. Vem snodde din? So long...
Det kanske är dom som har delats ut till världens stormakter och kallas för "Rödalinjen" :D
/urban
Jag vet inte... den kommer från mina morföräldrar, och morfar var en "fyndare" av stora mått, den är ju dessutom prydligt märkt med deras telefonnummer...
Jag brukar låtsas att jag är Ronald Reagan ibland när jag svarar i den ;-)
---
---
Något motsvarande dessa larmskåp saknas väl tyvärr helt nuförtiden - eller hur är det?
Något motsvarande dessa larmskåp saknas väl tyvärr helt nuförtiden - eller hur är det?
Ja, förmodligen, det är 112 som gäller idag från alla telefoner.
//Urban
prylsnubben
2011-06-29, 19:43
Ja och hur bra 112 fungerar har vi ju sett åtskilliga prov på senaste tiden.
Ja, precis, det förbättras till det sämre varje dag, brukar jag säga. :(
//Urban
Ja, precis, det förbättras till det sämre varje dag, brukar jag säga. :(
//Urban
Precis Urban!
Nu finns det inte ens telefonhytter kvar på stan.
Förr kunde man se dem på de mest avlägsna ställen. :)
Det var annat förr! :D
prylsnubben
2011-06-29, 22:16
Precis Urban!
Nu finns det inte ens telefonhytter kvar på stan.
Förr kunde man se dem på de mest avlägsna ställen. :)
Det var annat förr! :D
Å vi då, va ska vi sitta på. Alla fåglar kan ju inte ryttla, dessutom är det ju jobbigt att prata och ryttla samtidigt om man inte är en kolibri förståss.
Ja, förmodligen, det är 112 som gäller idag från alla telefoner.
//Urban
Jag tycker att det skulle finnas larmskåp även nuförtiden; alla har inte mobiltelefoner.
Jag tycker att det skulle finnas larmskåp även nuförtiden; alla har inte mobiltelefoner.
Nä, alla har ju inte mobiltelefon men om man nu behöver larma så är det förmodligen inte långt till någon annans mobil-lur. Idag finns det nog hundratusentals fler möjligheter att larma utan att behöva kuta runt och leta ett skåp. Dessa skåp skulle aldrig få vara hela heller, med tanke på hur folk behandlar och sabbar almänna telefonautomater, om det nu finns några kvar :confused:
//Urban
Nä, alla har ju inte mobiltelefon men om man nu behöver larma så är det förmodligen inte långt till någon annans mobil-lur. Idag finns det nog hundratusentals fler möjligheter att larma utan att behöva kuta runt och leta ett skåp. Dessa skåp skulle aldrig få vara hela heller, med tanke på hur folk behandlar och sabbar almänna telefonautomater, om det nu finns några kvar :confused:
//Urban
Somliga människor som blir överfallna, misshandlade, rånade eller/och våldtagna brukar nog befinna sig på ganska folktomma platser och därför tycker jag det vore bra om det funnes larmskåp. Eller om någon på sådana platser vill larma om skadade, eldsvåda eller inbrott.
Och jag tycker det borde gå att konstruera larmskåp som beskyddade sig själva.
Ja, här i Umeå hade vi ju "Hagamannen" som de flesta har hört talas om men den typen av brott är nog svåra att klara sig från, tyvärr. Den idioten valde ju ut sina offer på platser där det normalt inte går folk efter mörkrets inbrott och att sätta upp en skog av larmskåp över allt är nog en utopi.
//Urban
prylsnubben
2011-07-01, 15:22
Jag har mitt larmskåp i källarförrådet så där är jag trygg i alla fall:cool:.