handdator

Visa fullständig version : Kakelugnar och keramik från Svedala

Polsson
2010-12-05, 00:53
Årsbok 2010 från "Föreningen Svedala-Barabygden" har en artikel skriven av Christina Lindvall-Nordin från sidan 6 till 20 med rubricerade rubrik. Som i boken "Skånsk allmogekeramik" är det Mats Olsson från Svedala som gjort bokens utomordentliga grafiska formgivning. Förutom många bilder i färg på nyttolergods och prydnadsdito får glädjande nog kakelugnarna också en plats.
Inte bara på bild utan också i texten. 140 kronor kostar boken.

Bengt H.
2010-12-05, 01:41
Mycket tack för tipset, Polsson!
Det blev en snabb beställning.
Och så skall det bli en utställning av svedalakeramiken där under början av nästa år.
Tyvärr utan besök av mig, men säkerligen av en herre från Trelleborg.

Polsson
2010-12-05, 12:34
Mycket tack för tipset, Polsson!
Det blev en snabb beställning.
Och så skall det bli en utställning av svedalakeramiken där under början av nästa år.
Tyvärr utan besök av mig, men säkerligen av en herre från Trelleborg.

Kul att kunna tipsa om böcker som faller dig i smaken, Bengt H!
Naturligtvis kommer jag att vara där, men vid sidan om mästersamlarna från Svedala-trakten är jag på min höjd lärlingsdito.

Bengt H.
2010-12-10, 18:44
Nu har årsboken från Svedala-Barabygden anlänt.
Trevlig text och väldigt fina bilder på prydnadskeramik och, som Polsson skrivit, även på kakelugnar.

Jag tackar än en gång Polsson för tipset, och även, som jag förmodar, för medverkan till artikeln.

Mochens_gubbe
2010-12-11, 14:57
Vore trevligt om det kunde dyka upp en påminnelse när utställningen drar igång, för den händelse man har vägarna förbi.

Polsson
2010-12-12, 15:21
Vore trevligt om det kunde dyka upp en påminnelse när utställningen drar igång, för den händelse man har vägarna förbi.

Här kommer påminnelsen.

http://www.fsbb.se/