handdator

Visa fullständig version : aktiva användare

Äjth
2006-11-03, 16:01
Vore intressant att veta hur många aktiva användare det finns på PES. Medlemsantalet överensstämmer ju inte med besöksfrekvensen. Nu är ju ett annat forum stängt för höstlov och många nya medlemmar har tillkommit. Gästbesöken har alltid varit relativt höga, men verkligheten, hur ser den ut? Några kommer in, ett par gånger och försvinner sedan, även om en del nya kanske kan hänga kvar som vi gamlingar, så är det svårt att få ett grepp. Lite info fr. Bruce vore trevligt även om statistik är tråkigt som f....

Bruce
2006-11-03, 16:25
Antalet medlemmar som loggar in varje dag är ungefär 40-45 stycken.
Antalet unika besök varje månad ligger numera på 4500-5000, vilket är en fördubbling mot i våras.

Många som registrerar sig deltar endast med någon enstaka fråga, andra blir mer långvariga. Det är det naturliga på sådana här forum.

/Admin

Äjth
2006-11-03, 16:47
Unika besök är alltså antalet inloggningar totalt? Det är ganska mkt på en månad!!! Synd bara att alla de som läser, låter bli att ibland svara eller ställa frågor alt. starta diskussioner. Över 1 år gammalt är forumet. Det andra forumet är väl vid detta laget 6 år gammalt men det är inte så att jag önskar detta forum den besöksfrekvens de har där, men jag vänder mig till alla gäster och önskar att de känner att de kan sticka in ibland med det ena eller andra utan att behöva vara blyga eller ängsliga. Inloggning innebär inte att man blir hängd högt!! ;)

Bruce
2006-11-03, 17:30
"Unika besök" är inberäknat gäster. Vi har altså närmare 5000 besökare varje månad!

Liljerik
2006-11-03, 17:49
Äjth, man blir inte hängd högt på PES men man kan få gliringar på AP om man gjort inlägg här och inte brytt sig att ta annat nick.
Hur ser ni gamla PESare på att man "är" på båda ställena? Om jag har fattat det rätt så kommer inte ni och gamla APare överens.... Men det är väl historia och vi som inte var med då borde väl inte behöva välja sida. Jag tycker att båda forumen har sina fördelar. :rolleyes:

Peter S
2006-11-03, 17:52
Klart man får göra som man vill! Jag gillade inte det andra för att det saknades inloggning. I skydd av sin anonymitet kunde folk kläcka ur sig både det ena och det andra... Jag räknar med att alla vet vem jag är och var jag finns. Därför måste jag också tänka på hur jag uttrycker mig. Visst blir det dumt ibland ändå, men knappast tiondelen så dumt som när det är anonymt.

Visst är det robotar medräknat i gästantalet också?

Bruce
2006-11-03, 18:01
Äjth, man blir inte hängd högt på PES men man kan få gliringar på AP om man gjort inlägg här och inte brytt sig att ta annat nick.
Hur ser ni gamla PESare på att man "är" på båda ställena? Om jag har fattat det rätt så kommer inte ni och gamla APare överens.... Men det är väl historia och vi som inte var med då borde väl inte behöva välja sida. Jag tycker att båda forumen har sina fördelar. :rolleyes:

Har man registrerat sig som medlem och följer de enkla reglerna så är man välkommen oavsett vem man är eller var och hur man väljer att spendera övrig tid. Detta är en självklarhet.

Konkurrens och mångfald har aldrig skadat, snarare tvärtom. PES har sin profil, andra forum har en anan inriktning och alla bidrar med sin tråd i det stora internätet.

/Admin

Bruce
2006-11-03, 18:02
Visst är det robotar medräknat i gästantalet också?

Svar: Nej.

Äjth
2006-11-03, 19:11
Svara: Liljerik!
Inte bryr jag mig om vilka människor du/andra umås med eller var du/ni söker svar eller ställer frågor. Har inga delade lojaliteter. Varför?
Instämmer bara i Bruce inlägg.

Kecke
2006-11-03, 19:43
Liljerik.
Vad man än gör här i liver så gör man ju ett val. Man kan naturligtvis gör flera val. ;)
För min del så tänker jag så här:
Har man gott om tid så tittar man på AP + PES.
Har man mindre tid så tittar man på PES.
I detta forum så slipper man ju det vi pratat om tidigare men får o andra sidan väldigt få kommentarer på inlägg. Kommentarerna som ev. kommer är desto bättre väldigt seriösa.
Inget som helst skitsnack eller ironiseringar över saker.
Jag väljer alltså detta forum i första hand. (Hinner inte mycket mer)
:)

Sladden
2006-11-03, 20:52
Vad är det Ni babblar om?!
Höj nivån till "himmelsgränsande" och visa lite bra prylar istället för att utveckla denna "kvasiintellektuella" tråd. :p

Ballonggreven
2006-11-03, 20:54
Vad är det Ni babblar om?!
Höj nivån till "himmelsgränsande" och visa lite bra prylar istället för att utveckla denna "kvasiintellektuella" tråd. :p
:D :D :D

Liljerik
2006-11-03, 22:53
Ja, Sladden, jag är ju inte särskilt intellektuell så när jag är med så blir det nog lite kvasiintellektuellt?..och av den anledningen så förstår jag inte varför man inte ska prata om detta som tråden styrde in på?.särskilt när det sker under rubriken "Om precis en sån".

Och en åsikt till.....
En del är experter, andra är intresserade?..alla har vi olika förutsättningar för att förstå många av inläggen här på PES.
Finns också ett ordspråk som en del anammar ?Det finns inga dumma frågor, bara dumma svar??.men det är nog inte så lätt för en expert alla gånger att sänka sig till den intresserades nivå.

Ballonggreven
2006-11-03, 22:55
Jag tror Sladden var lite ironisk och syftade på debattnivån på annat forum. Eller...?

Sladden
2006-11-04, 07:39
Försökte mig på lite ironi men skall inte prova igen. :o
Ber om ursäkt om ngn. tog illa upp.

hose
2006-11-04, 10:57
Nå det er ikke enten eller - må man godt skrive på AP og PES?
Ja så er det jo slet ikke til at finde ud af. :D

AP har en meget stor fordel - de mange som svarer - al ære og respekt, men PES er altså "noget død" indimellem. Der kan gå meget længe inden dialog, og er 1 eller 2 på ferie - ja så...
Næsten som på en dansk side. Sæt et spørgsmål ind - kom tilbage om et ½ år så kan du hæve spørgsmålet. Derfor jeg har fundet vej til Sverige.

Så er det 925 - 1000, den er altså god til slige ting. (og et godt supplement til AP, i ved hvem jeg mener)

Så sagen er vel den - vi søger hvor vi kan finde.
mvh
aal

Bosskey
2006-11-05, 02:17
Sladden: :)

Peter S: Kloka ord som vanligt. Jag håller helt med dig.