handdator

Visa fullständig version : Svärfars favorit

Ulfcar
2010-04-01, 01:25
Min svärfars favoritbild som han alltid hade på väggen och som följde honom vid flera flyttningar var den som är på bilden. Jag kom mig aldrig för att fråga varför han gillade den, men jag undrade alltid. Det är alltså karl XII vid Bender som den föreställer. Papperet är trasigt och jag tycker den är totalt intetsägande. Jag vill alltså kasta den, men vågar inte. Den kanske har något som jag inte fattat?

Neo-Lasse
2010-04-04, 17:19
Enda rådet jag kan ge är väl att du inte ska slänga. Du behöver nog inte vara orolig för att den skulle ha något större värde i det skicket. Men det är ändock ett gammalt tryck och det finns samlare av även sådant som är skadat om det är saker som är svåra att hitta. Skänk till second hand så kommer den säkert i rätt händer till slut.

Johan B
2010-04-05, 22:47
Med en lite bättre bild på signaturen (eller ser jag fel?) kanske vi kan knäcka denna nöt

Obeslutsam
2010-04-06, 18:38
Fråga din svärfar varför bilden är favorit skriv en liten historia på lapp och fäst den på baksidan, spara och allt är klart.:)

Lars H
2010-04-06, 18:44
Fråga din svärfar varför bilden är favorit skriv en liten historia på lapp och fäst den på baksidan, spara och allt är klart.:)

kan nog vara svårt, är nog flera en jag som fattar att inte svärfar är i livet

Ulfcar
2010-04-06, 18:50
Snällt av er att försöka lösa det. Jag har scannat signaturen. Jag kan inte läsa den, men känner man till några kanske det går.

Obeslutsam
2010-04-06, 18:51
Du Lars, har du aldrig hört talas om att man kan tala med dom på andra sidan?:)

Lars H
2010-04-07, 18:39
Du Lars, har du aldrig hört talas om att man kan tala med dom på andra sidan?:)

jo somliga gör vist det, och skulle nog hålla sig till det