handdator

Visa fullständig version : Försenade jultidningar.

Ulferic
2010-01-02, 13:03
När jag letade efter Lyckoslanten fick jag fram en hel bunt med jultidningar för barn. Alla är från 1900-talets första årtionde. Fotade några stycken där Jenny Nyström stått för omslagen.
Om det var bättre förr vet jag inte men tidskrifterna var fasen så mycket trevligare än dagens. Tror jag.

Ulferic
2010-01-02, 13:04
Några till sen får det vara nog.

Ulferic
2010-01-02, 13:18
Kunde inte låta bli att ur en vuxentidning visa denna bilaga.
Personerna äro. Henrik Holmberg, Greta, Clementine och sist men inte minst Ström.

viol
2010-01-02, 13:24
Riktigt vackert! Att det var bättre förr, kan man väl till viss del hålla med om, men om dom var smartare förr vette gudarna, när mask-illustratören var tvungen att tydligt tala om att man skulle klippa bort pupillerna för att det är därigenom man skulle se, det var kul tycker jag! :D

Kim von Platen
2010-01-02, 14:40
Hallå igen, Klippmaskerna är underbara och bruksanvisningen helkul. Är bilagan stansad? Kartong? Format? So long...

merike1
2011-02-28, 15:43
Underbara jultidningar! Sadana saker var bättre gjorda förr, för da hade inte folk en uppsjö av grejor. Annars bättre nu.

Curious
2011-03-07, 00:17
När jag letade efter Lyckoslanten fick jag fram en hel bunt med jultidningar för barn. Alla är från 1900-talets första årtionde. Fotade några stycken där Jenny Nyström stått för omslagen.
Om det var bättre förr vet jag inte men tidskrifterna var fasen så mycket trevligare än dagens. Tror jag.

Verkligen mycket trevliga och fina omslag! :)

Går det att få se smakprov från inuti någon av de äldsta tidningarna?