Visa fullständig version : Antik och Samlarmässa i Degerfors 2/9
Lördagen den 2/9 är det premiär för en helt ny antik och samlarmässa vid det gamla valsverket i Degerfors. 10:00-16:00 (inträde 40:-)
I våras åkte jag till Degerfors och tittade på en mycket bra jätte loppis i dessa lokalerna.
Det var enormt mycket folk där (mer än vad de var förberedda på skulle jag tro)och således lite trångt mellan borden.(bättre planerat nu hoppas jag)Den gången pratades det om att man eventuellt skulle prova på att ha en antik mässa längre fram på året, eftersom det var en sådan anslutning på folk,och nu äntligen är den här ! Eftersom det rör sig om en ny mässa kan jag inte säga något om huruvida utbudet är, men räkna med flera nya ansikten bland säljarna.
Och jag vet att man fick ta in extra bord omgående för alla försäljningsplatser blev tingade direkt. Mer info finns på www.valsverket.se Mvh Björn L
(som för övrigt provar på att ha ett bord med samlarkolegan Lars S ! )
Ha det så trevligt Herrarna! En liten rapport efter helgen emotses med glädje!
Rapporten från Degerfors dröjde något men här kommer en liten kortfattad redogörelse iaf..
De som inte åkte dit gjorde helt rätt denna gången ! Mässan var en flopp.
Det är lite trist att säga det, men så var fallet. Jag skulle tro att det kanske kom runt 400 besökare. Men det var aldrig något "drag" någon gång på hela dagen med folk kring borden. Säljarna var inte många heller. Det var tomma bord lite här och där tyvärr. Annonseringen var inget vidare kring mässan heller och man hade lagt fokus på jätte loppisen på söndagen istället. Vad jag fått rapporterat till mig från säker källa angående loppisen så var lokalen full av säljare men även där saknades besökarna. Jag har inget patent svar på varför det blev som det blev men jag hörde ju på de få som kom på lördagen att man inte gillade att betala inträde (40:-) samt att flera boende på orten som kom sent till mässan sa att de inte sett någon som helst propaganda inför detta utan bara råkat passera av en slump.
Min mässa gick ihop sig trots allt eftersom jag lyckades med konststycket att sälja ett 20 tal saker. (Samt att inte köpa på mig för mycket :) ) jag köpte i allafall en trevlig bröllops mortel som jag skall försöka att få en bild på här framöver.
Jag kommer att åka till Degerfors fler gånger men jag är tveksam till att det blir som säljare då det saknades riktiga samlare. Det fanns väl säkert några få där men de flesta ville mest titta sig omkring lite och ta en fika. Så jag har ju lite förståelse för att dessa besökare inte ville betala för att gå in...
Amen! Livaktigare tillställningar har man varit på.
Några säljare i Sunne hade stått i Degerfors dagen innan och rapporterade att det var lite klent men att de; som sagt trodde mera på loppisen dagen efter.Dålig annonsering KAN ju vara en anledning, men samtidigt händer rätt mkt på helgerna som drar folk åt alla möjliga håll.
I Sunne hade vi gott om folk, dock inga samlare, så min medhavda glassamling fick närapå fara ner i kartongerna intakt.En flaska med etikett som jag f.ö visat här på PES gick emellertid iväg.
20 spänn inträde tyckte de flesta var ok och vi kunde räkna in över 500 pers. Själva nöjda med försäljningen då vi valt ett blandat utbud med mkt bruksföremål. Trevliga bordsgrannar, ett par jäntor från Kil med vilka vi flamsade och hade mkt roligt tillsammans med.
Här bidrog inspelningen till att mässan drog men annonseringen både på stan och i tidningar visade sig vara bra.
Har först nu återhämtat mig helt efter helgen och det är dags att börja ta sig an månadens projekt, d.v.s försöka få ordning på vår hemsida som jag nästan inte vill kännas vid, så misskött är den.
Tack Björn för rapporten