handdator

Visa fullständig version : Lättfattlig översyn

Äjth
2005-08-30, 11:55
Lättfattlig översynNär man som nybörjare kommer in på Forumet, klickar man automatiskt på senaste inlägget. Att klicka på t.ex Glas för att få upp samtliga trådar är inte ngt som man kommer sig för att göra först. Kunniga, som Bay t.ex har varit inne och svarat på senaste inlägget, men undrar om han sett alla de andra trådarna eller om han bara skippade dem. Som sagt; att enbart se rubriken på senaste inlägget stänger porten för de andra inläggen. Förstår ngn hur jag menar?

cjf
2005-08-30, 20:21
Är det en "vad har hänt sen jag var här sist"-funktion du är ute efter? I så fall håller jag med, för det är väl inte riktigt så som "Nya inlägg" funkar, eller?

Ballonggreven
2005-08-30, 21:33
På ett annat forum (läs "AP") fungerar det på samma sätt som här. Man klickar på ämnesrubriken och upp kommer underrubrikerna eller trådarna. Skillnaden här är den extra informationen om senaste aktivitet i högermarginalen. Klickar man på ämnesrubriken så ser man vilka trådar som har nya inlägg sedan sist man var inne.
Vill man se samtliga trådar med inlägg sedan man var inne senast så finns "Nya inlägg" i menyraden.
Det enda sättet att göra det överskådligare vore väl att ta bort rutan i höger marginal där senaste aktivitet presenteras.

loppisfreak
2005-09-01, 18:47
Jag tycker det funkar bra. Om man bara tar för vana att gå in på ämnet så ser man ju vad som är nytt.