handdator

Visa fullständig version : "Flaskor/knoppöl" eget underforum?

Bruce
2006-08-04, 16:49
Då "Flaskor/knoppöl" är den mest aktiva avdelningen i underforumet "Glas" funderar vi på att göra "Flaskor/knoppöl" till ett eget underforum. Övriga avdelningar tenderar nämligen till att hamna i skuggan av alla flaskor.

Hur ställer sig medlemmarna till detta?
Om "Flaskor/knoppöl" blir ett eget underforum ska det då finnas avdelningar i detta forum? I så fall vilka?

Fritt fram för åsikter.

/Admin

Äjth
2006-08-04, 17:02
Knoppöl /flaskor för sig Pluntor för sig. Jättebra med ett underforum, det är ju det största området och håller med om att de andra ämnena har en tendens att hamna i skuggan.
Som jag framhållit tidigare, ser man under varje huvudrubrik endast det senaste inlägget. T.ex Glas, man går inte på de ämnena som har" bäst-före-datum" men missar ofta de som tillkommit strax innan. Mkt bra idé.

Lars Kallin
2006-08-04, 17:10
Då "Flaskor/knoppöl" är den mest aktiva avdelningen i underforumet "Glas" funderar vi på att göra "Flaskor/knoppöl" till ett eget underforum. Övriga avdelningar tenderar nämligen till att hamna i skuggan av alla flaskor.

Hur ställer sig medlemmarna till detta?
Om "Flaskor/knoppöl" blir ett eget underforum ska det då finnas avdelningar i detta forum? I så fall vilka?

Fritt fram för åsikter.

/Admin
Bra initiativ.
Huvudrubrik; Flaskor, underrubrik; Reklamflaskor, Ölflaskor, Pluntor, Övrigt
Mitt förslag, det finns säkert flera.

A.F
2006-08-04, 17:17
Bara att hålla med!

766
2006-08-04, 17:20
Då "Flaskor/knoppöl" är den mest aktiva avdelningen i underforumet "Glas" funderar vi på att göra "Flaskor/knoppöl" till ett eget underforum.
Vad jag kan se är Flaskor/knoppöl redan ett eget underforum.
Det kanske kunde vara ett Överforum där glas kom som Underforum!?
Ah nu förstår jag vad det menas, Flas.... skall stå som en självständig rubrik, är det inte lite väl "nedlåtande"? Flaskor.... som självständig och som under..
glas till dessa, tomflaskor, halvdruckna flaskor och sprängfyllda flaskor.

Kolmårdstrollet
2006-08-04, 17:39
Bra förslag. Hoppas att det blir lite mer fart på andra glasfrågor.

Kecke
2006-08-04, 18:25
Låter som en alldelens utmärkt idé. :)

miso
2006-08-05, 00:37
Lysande :D

LS
2006-08-05, 14:40
Glasklart. Flaskor som egen rubrik borde väl underlätta för både de som är intresserade och för de som inte är det.

Bruce
2006-08-05, 17:31
Enigt bifall! Då får vi se om det kan ordnas.

Bruce
2006-08-05, 18:46
Då var det fixat!
Har försökt att lägga in de senaste diskussionerna i respektive ämne. Diskussioner äldre än tre månader har jag lagt i "Äldre diskussioner".
Se detta som en nystart för flaskdiskussionerna om ni tycker det är svårt att hitta till en början.

/ADmin

Kecke
2006-08-05, 19:27
Du är en pärla som fixar så mycket för allas vår trevnad.
:)

Bruce
2006-08-06, 00:18
Tack! :)

Peter S
2006-08-16, 09:20
Får man komma med en försynt kommentar? Det vore bra att kalla den nya flaskgruppen "övrigt" för "övriga flaskor". När man går in under Nya Inlägg så ser man bara undergruppens namn och det vore bra att se var den ingår också. Samma luftiga beskrivningar finns under porslin och keramik (Övrigt svenskt, Övriga Skandinavien och Övriga världen). Jag kan tänka mig att några, liksom jag, sållar bland rubrikerna och läser det som ser mest spännande ut.

Kecke
2006-09-15, 18:58
Tror jag håller med Peter där.

Bruce
2006-09-20, 20:51
Fixat.

/Admin

Peter S
2006-09-20, 21:39
Tjusigt!