handdator

Visa fullständig version : Loppis-fund

Arne
2006-08-01, 14:25
Se her hvad jeg fandt i lørdags på loppis i København til en billig pris:

Onion-flaske plus 1 cylinderflaske og 2 stk genever

De har såvidt jeg kan se, den alder de skal have, nemlig 1700-tallet og 1. halvdel af 1800-tallet.

Det er ikke ofte man finder sådanne flasker - ihvertfald ikke i Danmark.

766
2006-08-01, 14:46
Man blir benägen att begära Dig dra den om "Rödluvan" också.
Chansen att dom är funna på loppis är så liten, så liten. Men du hade naturligtvis tur.

Arne
2006-08-01, 18:37
Ja vist hade jeg tur. Usandsynligt mycket tur. Jeg troede ikke mine egne øjne da flaskerne lå der på bordet. Jeg skulle naturligvis have frågad hvor sælgeren havde dem fra, men jeg var lite gran euforisk. Dette har jo aldrig hänt førut for mig även om jeg har samlat i 25 år.

Men man skal aldrig sige aldrig, som ordsproget siger. Så kære 766, jeg forstår din skepsis, men du kan trygt tro på det.

juuldk
2006-08-01, 18:58
Tillykke Arne! Det er da alle tides. Er det ikke den type geneverflasker man internationalt betegner som: "Pignose" på dansk "grisetryne"?

Jeg kunne forestille mig at du kunne finde på at ta' dem med til Holbæk den 23. august. Der kan jeg desværre ikke komme (bryllupsdag) men vil da være glad for at se dem ved lejlighed!

Arne
2006-08-02, 15:35
Tak for lykønskningen Juuldk. Du har helt ret i at betegnelsen er pignose eller pigsnout. Ærgerligt at du ikke kan komme til Holbæk, hvis du er i nærheden af København på et tidspunkt, er du velkommen til at komme og se flaskerne + de andre jeg har. Det samme gælder andre flaskenørder.

Prøv at se på cylinderflasken. I første omgang syntes jeg det var en vanlig engelsk cylinder men nu er jeg lidt i tvivl. Er der nogen der har et synspunkt på dette ? Se flaskemundingen på billedet.

A.F
2006-08-02, 18:23
Jag tycker det är en solklar Engelsk cylinderflaska du fått tag på, nu ser man
den inte perfekt på bilden och det skulle vara roligt med en bild på botten
på den.
Men den lite udda regalinen du har på din har jag på bilder på Engelska
flaskor, ser ut som en upp och ned vänd kon med ring.

Den skulle kunna vara ifrån 1780-1790-talet, kan du lägga in en bild på
botten på den och gärna en bra bild på hela flaskan.

Arne
2006-08-03, 11:39
Ja, her er billederne. Flaskens botten ser mycket "engelsk" ut. Det er regalinen och den forholdsvis lange og smalle hals som jeg funderar på. Men sandsynligvis har du da ret, A.F., den er nok engelsk. Men säker er jag fortfarende inte. Skulle være glad at høre din mening efter at du har set billederne. Til sammenligning har jeg medtaget et billede med et par andre cylinderflasker fra samme periode.

A.F
2006-08-03, 20:26
Det går väl inte att vara 100% på något då det gäller flaskor, men jag skulle
nog hålla den för Engelskgjord efter dina bilder.

Få se om LS tittar på dina bilder och vad han tror, det är ju hans samlar-
område.