handdator

Visa fullständig version : Jag har jagat på grannlagets mark

Lars Kallin
2006-07-22, 20:58
Visiterade i dag närke för att besöka det stora varuhuset som ägs av en mycket rik smålänning.

Resan till Örebro resulterade naturligtvis på allehanda besök i antiksvängen, när vi irrade runt för att finna några fler affärer dök Myrorna upp. I denna stora affär fick jag tag i denna optikblåsta greppaflaska för en moderat penning. Flaskan är ca 20 cm hög och har en härligt småjäsig glasmassa.

Ni måste missköta er i Närke, hur kan den vara kvar på en lördag eftermiddag? :)
Man brukar säga Norge på dessa flaskor för övrigt.

Tingeling
2006-07-22, 21:35
Bäste Herr Kallin, om du hade ringt så skulle jag ha kunnat lotsat dig till de olika antikaffärerna.O andra sidan så har telefonen vart utdragen pga av det har smällt en hel del här idag :)

Myrorna är inte så välbesökt av mig iallafall, det var länge sedan jag handlade något i den affären. Roligt att du gjorde ett fynd där, den var fin!

Lars Kallin
2006-07-22, 21:44
Jo nog hade jag behövt lotsning. GPS:en tappade satelitmottagningen hela tiden inne i stadskärnan :)

Men hade det varit i Värmland hade jag inte haft en chans att köpa den en lördag eftermiddag. När nyheterna kommer fram i butiken är det säkert 20 m kö här i Karlstad. Alla bra saker går omedelbart. Men samtidigt tror jag att det här är mycket större konkurens om gammalt glas.

LS
2006-07-22, 22:17
Flaskan är enligt min åsikt riktigt bra, grattis!

766
2006-07-22, 22:19
Jag har just tagit en bild av min GPS. Den har förmågan att finna de största järnklumparna i grannskapet.

766
2006-07-22, 22:27
Flaskan är enl. min åsikt ännu bätter! Grattis!

Lars Kallin
2006-07-22, 22:58
Flaskan är nog inte alls så dum.

Jag har tidigare sett en greppaflaska i detta utförande och det var på ett museum.

Sen har LS använt sig av någon liknande flaska som hårdvaluta i bytesaffärer.

Lars Kallin
2006-07-23, 18:31
Hittade i datorn en liknande. LS:hårdvalutabytesobjekt.

Ulferic
2006-07-23, 18:45
Min flaska fastnade i fångstnätet
en söndagsmorgon strax efter kl 10.
Jakträtten tillhör egentligen LS
då bytet nedlades på en plats som
endast tillåter jakt på Söndagar och
är granngårds till LS uppehållsort.

Lars Kallin
2006-07-23, 20:34
Där ser man. Jag hade för mig att jag sett en förevisas tidigare. Om jag inte missminner mig så har den en liten skada.

766
2006-07-23, 20:44
Liten skada, usch då skall den kremeras, vi måste tänka på vår fina härkomst och inte blanda oss med skada.

Ulferic
2006-07-23, 20:48
Hej Lars.
Flaskan är felfri.
Köptes förra sommaren på en fast loppis
jag då och då brukar besöka. Säljaren hade
sex olika flaskor till salu. Tog fem stycken och
bad säljaren om ett paketpris. Frugan som stod
bredvid frågade mig varför jag inte köper alla sex.
Blev så att alla köptes. Den flaska jag ratade var
naturligtvis den som bilden visar. Vilket visade sig
vara den klart bästa av dom. De andra är inte dåliga
men ibland ät det bra att ha en vägledare.

Lars Kallin
2006-07-23, 20:56
Jag blandar nog ihop denna flaskan med någon annan. Har för mig det gick en sådan flaska på en auktion i Tibro för några år sedan. Det kanske var någon annan här som köpte den.

766, du vet väl att jag accepterar vissa skador. Jag tycker snarare att det blir tråkigt om det är för perfekt.

766
2006-07-23, 21:15
Min skrift var allmänt menad Vi är väl inte så fina!?

Lars Kallin
2006-07-23, 21:26
Nej!

Man är väl inte speciellt fotogenique, ej heller välbelevad.
Men det går aldeles perfekt ändå :)

T.N
2006-07-23, 23:50
Flaskan som kallin hittade i datorn den oktagonala flaskan ser i mina ögon hyperintressant ut, var det LS bytesobjekt eller är det du kallin som är ägare? den skulle jag inte ha ngt.emot att byta till mig... :)

Lars Kallin
2006-07-24, 00:01
Den sitter ganska hårt i armarna på en lokal samlare efter några turer samlare emellan. Dessvärre är det inte hos mig den finns.

T.N
2006-07-24, 00:13
Den skulle jag också hålla hårt i om det var min