handdator

Visa fullständig version : Osignerad vas med graverad kvinna & pojke

Före Kristus
2006-07-22, 11:39
Hittade denna för min smak ganska otypiska vas häromdagen. Priset var försumbart och jag tyckte att det kändes som ett kvalitetsarbete. Troligtvis kommer den att få bli kvar, som en anomali i min samling uteslutande bestående 60- & 70-talsglas. Varmt tacksam vore jag för lite info om formgivare m.m.

Vilken ynnest för övrigt att hitta detta forum. Här diskuteras ju faktiskt glas under kategorin glas. Antikprat blir mer likt "brev till B.O." för varje dag.

M.v.h.

Rickard

cjf
2006-07-22, 17:02
Det var en spännande pjäs du hittat! Formen känns väldigt mycket som Sven Palmqvist, och jag tycker mig även känna igen gravyren från nåt större verk av Palmqvist jag sett (har för mig att det var ett graverat dörrparti gjort sent 60-tal). Vill dock betona att detta är gissningar, vi får hoppas att Bay eller någon annan riktigt kunnig tittar förbi med mer underbyggda teorier... ;)

Välkommen hit, förresten!

Före Kristus
2006-07-22, 18:39
Tackar & bockar för en uppmuntrande gissning och välkomnande! Och ja, som alla frågeställare som känner till Bays enorma kunskapsarsenal hoppas jag innerligt att han dyker upp :D

M.v.h.

Rickard