handdator

Visa fullständig version : Hjælp ønskes!

a40ty
2009-03-31, 07:28
Har nogen en idé om alder og anvendelse af disse ting? Jeg tror at de har noget med elekricitet at gøre, men hvad?
De er 38 mm,35mm og 32 mm i dia og den høj er 45mm x 26mm. De er glatte på den ene side og ru på den anden.
Tak for hjælpen! mvh, a40ty

Kolmårdstrollet
2009-03-31, 11:23
Jag tror också att det har med elektricitet att göra. Det är väl någon slags isolatorer. Eftersom det är tre hål så handlar det om en jordad ledning.

eje5666
2009-03-31, 19:19
Gubben säger de kan vara isolatorer till kortvågsanntener.

a40ty
2009-04-01, 06:52
Isolatorer? Jeg må ude og google for at lære hvordan de fungerer :o
Tak for svarerne, begge to!

LasseC
2009-04-01, 20:06
Jag vet inte hur stora de är men isolatorer till antenner tror jag inte riktigt på de är ganska kraftiga och det är inte de här Antennisolatorer är gjorda så att en ändan av tråden går i en ögla och den andra går "över denna" Lite svårt att förklara. Detta för att antennen inte skall ramla ner om en isolator går sönder- Den proppliknande tycker jag liknar de som man sätter i ändan på persiennsnören De andra kanske också är någon slags genomförin till speciella persinner. Nu spånar jag bara Jag vet inte:D Men antennisolatorer nej det tror jag inte på
DG

a40ty
2009-04-02, 07:34
Jag vet inte hur stora de är men isolatorer till antenner tror jag inte riktigt på de är ganska kraftiga och det är inte de här Antennisolatorer är gjorda så att en ändan av tråden går i en ögla och den andra går "över denna" Lite svårt att förklara. Detta för att antennen inte skall ramla ner om en isolator går sönder- Den proppliknande tycker jag liknar de som man sätter i ändan på persiennsnören De andra kanske också är någon slags genomförin till speciella persinner. Nu spånar jag bara Jag vet inte:D Men antennisolatorer nej det tror jag inte på
DG
Hej Lasse,
De blev fundet i en kasse med ting til gardiner.. messing ringe mm. Tror du at jeg burde flytte dem til øvrige og kuriosa?
mvh

LasseC
2009-04-02, 09:25
Du behöver nog inte flytta den det gör Bruce om han tycker den hör hemma någonannastans (småländska)
Men jag tror nog på något gardingrejor:)
Lasse