handdator

Visa fullständig version : Vichyvattenflaska

LS
2006-06-01, 20:53
Tog i tisdags en sväng med biken, återigen hemkommen var det 3,2 mil i benen. Men det var det värt, för på pakethållaren låg ett typiskt samlarobjekt, inköpt för tvåhundra kronor.

Äjth
2006-06-01, 20:55
Fann du den utmed 3 milsfärden eller var turen ditt ärende? Härlig flaska, fräsch!!

Mikael
2006-06-01, 22:47
Ah! Har själv en exakt likadan som din L.S!
Min har dock ett par små naggar runt bottenkanten.

LS
2006-06-01, 22:55
Nix,min kära Äjth, fann den inte utmed vägen av en slump. Vägen är f. ö. så pass gammal att den finns med på "Geographic Ritthning och Special Landt"- osv från mitten av 1600-talet.
En bekant, vilken jag "sett efter kåken" åt under tre veckor, medans han fått sin pump renoverad, tyckte att jag skulle få flarran av honom som tack för hjälpen. Eftersom undertecknad såg efter kåken av mer seriösa orsaker än att materiellt tjäna på saken utmynnade alltihopa i en diskussion, som vanligt med denne man, vilken slutade med att jag inhandlade objektet av honom för 200 svenska kronor. Som jag uppfattade saken är samtliga inblandade mycket nöjda med hur det blev.

En del av de saker som är mig "kärast" i samlingen har inte införskaffats med hjälp av ett överskott av monetär karaktär, kanske är det på det viset att det man kämpat mest för är gladast att vara innehavare av.

Björn L
2006-06-02, 00:36
Vill bara påminna farbrorn att han inte alls tycker om dylika flaskor ! Byt genast bort den med någon samlar bekant som uppskattar den mer... :D