Visa fullständig version : Antik & samlarmarknad i Linderöd 28 dec
ayesterday
2008-12-27, 10:35
Det är antik & samlarmarknad i Linderöd sön 28 dec kl 9-15.
Linderöd ligger utmed E22 mellan Kristianstad och Malmö, ca 2,5 mil från Kristianstad. Ca 60 säljare brukar det vara. Entré 25 kr.
Ballonggreven
2008-12-27, 11:49
Lite sugen blir man allt...
Fyndpotential?
Fyndpotentialen har varit god tidigare, men har mattats av under dom senaste 2-3 åren, sen beror det ju lite på vad man letar efter också, ska du dit bör du vara där runt 07.00.
Ballonggreven
2008-12-27, 14:33
Oj- Är det "floor right"?
Nej, dom brukar släppa in besökare samtidigt som säljarna kommer.
Ballonggreven
2008-12-27, 19:17
I'm going! :D
Ballonggreven
2008-12-28, 15:35
Vilken besvikelse!:(
En riktigt tråkig samlarmässa med överprisade objekt över hela linjen. Inte ens mycket kul att titta på.
Tvingade mig till att köpa några prylar då jag ändå stigit upp klockan sex på söndagsmorgonen för detta evenemang.
MEN! Jag och en annan pes-profil samåkte och passade på att avverka sju(7) loppisar på vägen hem. Mycket trevligt, spännande och fyndigt.
Återkommer med bilder!
Sammantaget en trevlig och givande utflykt i det dimmiga och råkalla Skåne!
Ballonggreven
2008-12-28, 16:33
Här finns dagens byte:
http://www.precisensan.com/antikforum/showthread.php?p=89769
Vilken besvikelse!:(
En riktigt tråkig samlarmässa med överprisade objekt över hela linjen. Inte ens mycket kul att titta på.
Tvingade mig till att köpa några prylar då jag ändå stigit upp klockan sex på söndagsmorgonen för detta evenemang.
MEN! Jag och en annan pes-profil samåkte och passade på att avverka sju(7) loppisar på vägen hem. Mycket trevligt, spännande och fyndigt.
Återkommer med bilder!
Sammantaget en trevlig och givande utflykt i det dimmiga och råkalla Skåne!
Håller helt med om recensionen av Linderöd. På min vidare runda stannade jag till i Tollarp, Vittskövle och Gårds Köpinge och det var lite mer givande. Vilka stopp gjorde ni på er runda?
Ballonggreven
2008-12-29, 17:10
...Vilka stopp gjorde ni på er runda?
Larssons Lager i Landskrona, Saxtorps Antik & Fynd, nåt ställe i en gammal kvarn utanför Marieholm och fyra ställen inne i Marieholm.
Larssons Lager i Landskrona, Saxtorps Antik & Fynd, nåt ställe i en gammal kvarn utanför Marieholm och fyra ställen inne i Marieholm.
Marieholm är fantastiskt ur loppissynpunkt. 1600 invånare och man har tre stora loppisar och en mindre i samhället. Dessutom den här gamla kvarnen som jag inte kände till.
Ballonggreven
2008-12-30, 12:10
Loppisen i kvarnen tror jag hette Marias Loppis och låg vid ån på höger hand när man kommer från saxtorpshållet. Liten men fullmatad och rörig. Trevligt bemötande och prutbenägen innehavare.
Loppisen i kvarnen tror jag hette Marias Loppis och låg vid ån på höger hand när man kommer från saxtorpshållet. Liten men fullmatad och rörig. Trevligt bemötande och prutbenägen innehavare.
"Ewas loppis" tror jag den kallade sig, mycket väl skyltad från väg 17.
Ja, tyvärr kan jag bara hålla med, det var tragiskt att se, denna mässan går bara utför. Det är många utställare med bättre gods som har försvunnit dom senaste 2-3 åren.