handdator

Visa fullständig version : Fråga: Samlare av barnböcker?

SophieBirkén
2008-11-20, 13:31
Jag samlar på barnböcker, helst svenska, helst utgivna innan 1950. Barnböcker är helt underbart att samla på, ofta kan man hitta jättefina små illustrerade sagoböcker för under tian!

Skulle hemskt gärna diskutera fynd med andra!

Mitt bästa fynd någonsin var två små engelska älv-böcker av Cicely Mary Baker, två av de så kallade Flower Fairy's-böckerna för en 5:a stycket. :D

viol
2008-11-20, 19:22
Barkers barnböcker med charmig poesi är rart! Jag har en hel serie. Fina bilder dessutom! :)

SophieBirkén
2008-11-20, 20:24
Vilken lyx!! :) Fint skick är de värda 500-1000 kronor! :)

viol
2008-11-20, 20:31
Mina är i perfekt skick. De priserna är nog lite väl tilltagna, men i England står hennes böcker ganska högt i kurs, tror jag. Jag tycker dom är söta.:)

mrmagic
2008-11-20, 22:49
Trevligt vi verkar ha fått en ny medlem ? eller
jag har inte den blekaste aning om vad ni talar om men där emot så brukar jag stöta på div barnböcker på mina irrfärder då & då, brukar själv köpa ganska mycket vuxen böcker... men men jag kan väll hålla ögonen lite mer öppna..

/ mrmagic :rolleyes:

SophieBirkén
2008-11-21, 00:31
viol: förlåt jag antog att det var första utgåvor du hade men för de engelska orginalen kan du absolut få så mycket pengar...

mrmagic: jo jag är ny, blev jätteglad när jag hittade hit! trevligt forum och folk har en trevlig ton i sina inlägg. :)

Gila
2009-02-28, 09:17
Jag gillar också gamla barnböcker, jag tycker om illustrerade och i litet format...dessa fick jag när en skola skulle rensa i förråden...

Den "engelska lilla gröna" hittade jag på Myrorna för 5 kr...den är så söt med texter om vänskap.