handdator

Visa fullständig version : Ljus

Lars H
2008-11-11, 20:53
Nu i den mörka tid som råder blir jag så glad av några tända ljus

Ulferic
2008-11-11, 20:59
Svärmor ringde just från Snickarbyn. Strömavbrott nu igen. Bara skämter Lars. Mysigt är det nu när kvällarna blir mörkare att tända några levande. Brandförsäkrad?

Lars H
2008-11-11, 21:03
Brandförsäkrad ja, jag är noga med elden
Kör ju röd bil med blåljus
Så blev det många ljus i en fyndlåda hos Agneta
Så nu brinner det 59 st här

Lea
2008-11-11, 21:21
det är mysigt med ljus.och vackert...men förra året eldade jag upp min fina adventsljusdekoration på köksbordet...Brann väldans grant får jag lov att säja :-) som tur var fanns inget annat inärheten som det hann få fäste i
Men iår blir det obrännbara dekorationer ....Varnar för torr mossa......

Lars H
2008-11-11, 21:27
det vet jag,,åker ofta på sådana larm runt jul

Lea
2008-11-11, 21:30
det vet jag,,åker ofta på sådana larm runt jul

Ja det kan jag tänka mej.....
förhoppningsvis lär man sig av sina misstag:rolleyes:

Ulferic
2008-11-11, 21:40
Glömde bort att du släcker eldar Lars. Du har säkert koll på hanterandet av öppna lågor i huset. Tog ett varv i mitt hus. Blev förvånad över hur många ljusstakar i diverse material jag har. Kanske en tråd om olika ljusstakar är på sin plats. Många plockar nog fram sina stakar nu när julen närmar sig.

Lars H
2008-11-11, 21:40
Ja det kan jag tänka mej.....
förhoppningsvis lär man sig av sina misstag:rolleyes:
det gör man nog, hoppas jag

Lars H
2008-11-11, 21:42
Glömde bort att du släcker eldar Lars. Du har säkert koll på hanterandet av öppna lågor i huset. Tog ett varv i mitt hus. Blev förvånad över hur många ljusstakar i diverse material jag har. Kanske en tråd om olika ljusstakar är på sin plats. Många plockar nog fram sina stakar nu när julen närmar sig.
det skulle vara kul med en sådan tråd

Äjth
2008-11-12, 15:29
det skulle vara kul med en sådan tråd

Det blir inte allmoge förstås men här presenterar jag min moderna nattljusstake; PES-staken! Dansk design. Mässing. Enkel, funktionell! Jag gillar den!