handdator

Visa fullständig version : Ny bok om Gefle-porslin

tallen
2008-11-10, 08:53
Den hett efterlängtade nya boken om Gefle-porslin av Gyllenhammar/Holm har nu nått bokdiskarna! :)

På Adlibris går den för det facila priset 197 kr!

http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9186560905

Jag har givetvis redan beställt den, hehehe...:D

annestig
2010-04-19, 12:04
Jag har beställt rörstrands stora bok, Gustavsbergs tegelsten o GEFLE boken som var så nätt o hanterlig!

Men tyvärr är jag inte alls nöjd, de tjocka böckerna kunde enlmin mening ta bort lite om arbetet vid fabrikerna, ja, jag är nybörjare o hellre visat mer av sina produkter, serier det är luckor i alla böcker o även sidan på nätet med rundturen! Jag förstår som i Rörstrands fall att de inte kan visa alla 545? serviser, men en bok konsentrerad på de + baskunskaperna skulle jag uppskatta. Det gäller inte minst Gefle där saknas mkt tycker jag. Någon som har tips på den sortens böcker jag pratar om bjuder nu på Jane Fredlunds bok Gammalt porslin efter tips av pes rara Rosa som tar sig an oss nykomlingar som oxså vill komma in i klicken o kunna diskutera, hoppas på den, ska i ala fall vinna den!!!:eek:

Kim von Platen
2010-04-19, 17:40
Hallå annestig,
Det finns inga böcker som är heltäckande och visar allt i bild. Författaren, läs förlaget,
måste alltid göra ett urval...

Jag samlar på Blått Band, Gefle 1930, Percy, och nästan all kunskap jag samlat kommer från priskuranter och samlarvänner på nätet (plus Prylsnubben här på PES).
Har inte läst nya boken, men kommer köpa den. So long...

PS. Rosa är en ögonsten, det var du Rosa som lotsade mig in i Pesanien.

tallen
2010-04-21, 06:45