handdator

Visa fullständig version : Klädsel till fladdermusfåtölj

jessica
2006-05-02, 15:44
Är det någon som vet var man kan få tag i klädsel till fladdermusfåtöljer. Jag har stommarna men behöver ny klädsel.
Hoppas att någon har något bra tips!!!

Liljerik
2006-05-02, 20:10
Hej Jessica, jag inbillar mig att det bästa sättet är att hitta en duktig tapetserare som kan kopiera den gamla klädseln.
Har också en stomme någonstans i uthusröran :D fast jag är inte säker på att det är en "äkta", är väl ingen fladdermusfåtöljsexpert ;) (försökte slå rekord i ordlängd, 23 bokstäver, var det Ballonggreven som började?)

Banden
2006-05-05, 17:45
Tror flaggermusstolen er en av de mest kopierte stolene som er laget... Knoll mistet enerettighetene til å lage stolen på 1950-tallet tror jeg, og etter det har det vært fritt for hvem som helst å produsere den.

Bård

Äjth
2006-05-06, 12:35
O du har kvar orginalklädseln och inte har tummen mitt i handen kan du köpa markisväv eller galon och sy ett nytt.Skorstensfejaremästare, 22 bokstäver!!!

Espacio
2006-05-24, 14:41
Hejsan,

Fladdermus- eller BKF fåtöljen designades 1938 av de argentinska arkitekterna; Bonet, Kurchan och Ferrari Hardoy.

Butiken Espacio på Industrigatan 9 på Kungsholmen importerar klädsen till fåtöljerna från Argentina i råläder, canvas, och kohud. Öppet bara på helgerna.

Paddan
2007-08-15, 11:08
Hej
Jag har motsatt problem, klädsel men ingen stomme. Och det gäller en dockfåtölj. Nu undrar jag om någon vet om det på nätet finns bilder på enbart stommen så kan jag ev vika till en stomme själv.
Paddan