handdator

Visa fullständig version : Hvem er Hose?

hose
2006-04-29, 21:08
Lad mig da lige kort præsentere mig selv og mine interesser. Hose betyder jo slange på engelsk, men på dansk betyder det strømpe - og det er nok i sidste betydning jeg har valgt. Navnet stammer egentlig fra et mellemnavn som min bedstefader havde det var hans mors pigenavn. Så jeg valgte det alias - også ud fra Hose-kræmmeren (handler) og af samme grund valgte jeg en pung og 4 sølvmønter som billede. Som dansker er vi en nation af kræmmere - hvor i svenskere er organisatorer. Så fik vi fordommene på plads.

Mine interesser var engang mønter og glas. Jeg køber stadig noget glas, men kun når pris gør mig helt syg. En undtagelse er krus fastblæste og presseglas. Men jeg aner faktisk ikke hvor de er fremstillet. jeg køber bare - så er der noget at udrede som pensionist - når det engang sker om mange år.
Så er det metal kobber, messing, sølv tin - i den rækkefølge. Tin er kommet til sidst og det aner jeg ikke så meget om. Og lidt tæpper.

Jeg prøver pt at lære noget om mellemøsten. jeg er facineret af deres kobber, men det er så svært at placere. Litteratur er dårlig og så megen tid har jeg heller ikke.

Møbler - antikke, jeg kan ikke udstå designer møbler. Og dermed er jeg helt udenfor.
Det var vist mig på få linier.
Er gift - fruen deler ikke interessen - godt det samme - vi er tæt på at ordet museum trænger sig på.
Jeg køber ting og jeg er ret god hertil. Betaler aldrig noget særligt for tingene. Jeg vil hellere undvære. Danmark er stedet som er fyldt med uønskede antikviteter - som falder i min smag. Og det kan så ses. Har tidligere betalt dyre lærerpenge, det gør jeg så ikke mere. Jeg er dårlig til at sælge, min kone synes jeg burde, men mon ikke hendes bevæggrunde hertil er skumle.

Kecke
2006-04-29, 21:25
Väldigt trevligt att se dig här hose.
Vad jag förstår är du en mångsamlare, kul, själv är jag en "hamster", Dvs jag samlar på nästan allt men har ingen egentligen samling. MEN DET KOMMER: ;)

Ulferic
2006-04-29, 22:10
Kul presentation hose. Min är kortare. Kan det mesta om ingenting
eller ingenting om det mesta.

Liljerik
2006-04-29, 22:13
Tycker också att det är kul att se dig här på PES :) Jag är också ny här. Tycker inte att det alltid är så lätt att läsa danska :o men jag har upptäckt att bara jag tar mig tid så brukar jag nog förstå det mesta. ;)
Hoppas att du inte tar illa upp om jag ibland vill ha något ord förklarat :)

Jung_Kee
2006-04-29, 22:14
Välkommen! Trevligt med en presentation! :)

Peter S
2006-04-29, 23:28
Danmark fyllt av oönskade antiviteter i din smak - kan det bli bättre?
Det är ganska tacksamt att ha intressen som inte delas av så många andra. Framför allt blir det ofta billiagare.

Tack för en trevlig presentation!

Melker
2006-04-30, 20:52
Från en ganska ny medlem... Stort välkommen!

Äjth
2006-04-30, 22:05
Hose, det var fint att läsa din presentation. Särskilt rolig var din devis.
Välkommen!

766
2006-05-08, 15:15
Man är lite försagd!!!!
Men det kan väl gå för sig att välkomna en DANSK!

766
2006-05-08, 15:23
BBBBBBBBbbbbild!?

766
2006-05-08, 15:25
BBBBBBBBbbbild, Nej! Får se hur detta skall lösas.