handdator

Visa fullständig version : Öppet Forum!

Bruce
2005-08-17, 23:13
Under den första veckan har vi kunnat notera att vi har väldigt många besökare som läser inlägg och nogsamt undersöker forumet. Nyfikenheten och intresset är stort. Det tycker vi är jätteroligt.

För många kan det verka som ett stort steg att registrera sig och tvekar därför. Registrering innebär bara att man skapar ett konto åt sig själv utifrån vilket man agerar på forumet. Den enda uppgift man behöver uppge till administratören är en mejladress (det kan vara en helt anonym hotmail-adress). Sedan väljer man själv vilken information (eller desinformation) man vill lämna ut till övriga besökare.

För att erbjuda en möjlighet för fler att prova på detta nya forum kommer vi att ha ett ÖPPET FORUM .
Under torsdagen den 18:e augusti samt lördag och söndag den 20:e och 21:a kommer forumet att vara öppet för gäster. Alla funktioner kommer inte att vara tillgängliga men att starta trådar och skriva inlägg blir helt fritt.

Välkommen in!

Vi förbehåller oss rätten att moderera kraftigt under denna tid samt att när som helst åter införa registrering.

Äjth
2005-08-17, 23:25
Nja, bättre hålla på det koncept ni skapat och är ert eget.Kanske skräms medlemmar som uppskattar registrering bort!? :( :( Tids nog kommer besökare och medlemmar. Tålamod!

Raoul Karlsson
2005-08-18, 06:14
Ja, varför har vi bråtttom. Jag tycker forumet är bra! Det behöver inte vara nya inlägg varje minut - det finns ju faktiskt ett liv utanför internet!

Bruce
2005-08-18, 09:08
Tack för era synpunkter!

Syftet med ÖPPET FORUM är inte att ta bort registreringen. Inte alls. Vi vill istället under ett par dagar låta den stora gruppen intresserade, men tveksamma, gäster att prova på funktionerna och att göra inlägg.

Vi kommer att hålla koll under denna korta period och moderera hårt vid behov. Vid minsta tecken på att det inte fungerar lägger vi tillbaka spärren igen.

(Tacksam för hjälp. Inlägg kan rapporteras genom att klicka på den lilla "varningsskylten" till vänster om inlägget.)

Bruce
2005-08-18, 20:05
Vid midnatt stänger vi möjligheten för oregistrerade gäster att skriva inlägg och starta trådar. Vi öppnar igen fredag kväll och vår avsikt är att ha forumet öppet under helgen.

Idag har aktiviteten på forumet varit väldigt låg. Vettiga människor har väl tagit vara på det fina vädret.

Äjth
2005-08-22, 08:34
Hur ser resultatet av öppet Forum ut? Vädret var ju inte det bästa i helgen gällande lusten att sitta vid datorn. Överhuvudtaget blomstrar nätet när höstvindar och mörker sätter in. Går av o till in o kollar AP, har slutat göra inlägg men bläddrar lite. Försöker avgöra vad det är jag "missar". F.n är det glas som gäller, annars tycker jag det mesta i frågeställningar och svar går igen. Nej, det som saknas är ju bredden på kunnandet, inte nödvändigtvis mångfalden hos dem som frågar/svarar. Här finns frågor som blivit obesvarade/osedda kanske och jag vill inte lägga mina frågor på AP, det vore detsamma som att sätta kniven i detta forumet, om jag gjorde det till en vana.

Bruce
2005-08-22, 08:57
Endast ett par inlägg har gjorts av oregistrerade besökare. Detta visar väl på att det inte är registreringen i sig som är ett hinder. Nu var ju som sagt vädret osedvanligt i helgen, men antalet besökare verkar har varit ganska högt ändå.
Vi har ständigt många gäster som är inne och läser inlägg och det är ju glädjande. När inläggen blir fler kommer förhoppningsvis fler lockas att bli medlemmar.