Visa fullständig version : Första Andra Tredje med Ernst
Samlartrollet
2008-08-19, 15:30
Inlämning och värdering på lördag 23/8 samt Auktion på söndag. Om ni har vägarna förbi Halmstad
Hade inte Ernst varit där så kanske.............
Samlartrollet
2008-08-19, 21:20
Hade inte Ernst varit där så kanske.............
Det var just därför....att se fjollen in action :D
madame_on_fire
2008-08-20, 19:27
"Fjollen"?
Jag skulle mer säga att Ernst är.. frigjord. Den nya tidens man.
Jag försvarar alltid honom då jag tycker att han får lite för mycket skit. Vad är det som sticker i ögonen på folk? Hmm. Han är ett riktigt fynd för kanalen som han syns i. Dock tycker jag att han (skånskt uttryck nu) "brer på" lite mycket, han var mer ödmjuk förr och ibland tycker jag att han tar i lite för mycket, bara för att han är så hyllad.
Tummen upp för Ernst.
Personligen är han för mycket för mig. För mycke:cool:t av för lite trovärdighet.
Susiflätan
2008-08-20, 19:57
Jag gillar honom skarpt - tänk att ha en sådan man i byrålådan! Han kan sy, snickra, renovera, inreda, laga mat och är social och verkar mycket trevlig! Fram för fler sådana män!!!:D:D:D
Jag gillar honom skarpt - tänk att ha en sådan man i byrålådan! Han kan sy, snickra, renovera, inreda, laga mat och är social och verkar mycket trevlig! Fram för fler sådana män!!!:D:D:D
Vad ska man ha dom till? Visas upp i TV!!! :eek:
det allra viktigaste då räknas inte det mrd en sån man får du bara räkna med fem du kommer aldrig till sex:D:
Liljerik
2008-08-22, 09:32
Susiflätan räknar ju upp en hel massa områden där du skulle ha nytta av honom Äjth, verkligen en flexibel, händig och kreativ man. Tycker det är kul att en del faktiskt törs bara var som de är och dessutom sk:ter fullständigt i vad du och jag har för synpunkter på det. Jag tycker precis som madam_on_fire att han kanske nu medvetet brer på extra med det traditionellt kvinnliga för det säljer väl kan jag tro. Tycker inte heller det gör något om han kan höja blodtrycket på de löjligt tillgjorda machomännen.
Visst retar jag mig på vissa grejer hos Ernst också….t.ex. hans löjligt dåligt åtdragna knutar utförda med pincettgrepp i var snörstump och med lillfingrarna i vädret, såna knutar kan aldrig hålla i längden.
Men att man av det kan dra slutsatsen att han inte duger i sängen som jag tycker mig kunna läsa mellan raderna i harlys inlägg är väl att gå för långt, nää, vis av PES-diskussionen om källforskning o.s.v så kan jag väl inte tro annat än att du personligen blivit nobbad av Ernst…men det kan ju vara så att han föredrar sin fru, vad vet vi, tycker nog att det är hans privata angelägenheter.
Liljerik, min sambo uppfyller alla de epitet Susiflätan räknar upp, så jag är så nöjd så nöjd!!;)
Liljerik
2008-08-22, 12:05
Trodde inte du menad sååå bokstavligt vad vi skulle med Ernst till ;)
Vi två har det bra som har sambor som kompletterar oss och gör oss lyckliga, nä, inte behöver väl vi nån Ernst inte :p
Samlartrollet
2008-08-23, 07:37
Med fjollig menade jag att han precis som ni nämner är att han är lite föööör mycket, inte att han var okunnig. Nab kan njämföra honom med Hannu Sarenström som är en trädgårdsfantast. Otroligt duktig och kunnig men liiiite väl mycket när han figurerar i TV
http://www.hannusarenstrom.com/