handdator

Visa fullständig version : zwischengold dubbelt saltkar

Lars Kallin
2006-04-01, 19:38
Jag har varit med och huggit på några zwischengoldsaltkar genom åren, de har dock alla gått för dyrt.

Nere i Brösarp förvärvade min sambo detta dubbla saltkar i den tekniken.
Under botten på saltkaret finns en ditlimmad glasskiva som motivet är målat på. Från ovansidan verkar skålen som en lins vilket gör att motivet får ett fint djup.

Kecke
2006-04-01, 19:42
Jätteläckert.
Har aldrig sett liknande.

A.F
2006-04-01, 21:21
Hon Verkar Ha Bra Smak Sambon

Lars Kallin
2006-04-01, 21:27
Hon Verkar Ha Bra Smak Sambon
Jo hon har ju det, när jag väl visade henne på det så kunde hon mycket väl tänka sig att köpa det. Nu blev det ju jag som fick öppna plånboken lik förbaskat. Men jag är ju själv lite svag för sådana saker så det gjorde inget.

Peter S
2006-04-02, 00:33
Vågar man fråga om priset (gärna både på aktuellt objekt och tidigare referensobjekt). Mig synes det otroligt att det kunnat "fyndas" på Brösarp. Men eftersom jag inte har varit där ännu så har jag möjligen en sned bild av deras syn på kvalite/pris...
Skicka ett meddelande om du inte vill skriva det här...

Lars Kallin
2006-04-02, 09:46
Vågar man fråga om priset (gärna både på aktuellt objekt och tidigare referensobjekt). Mig synes det otroligt att det kunnat "fyndas" på Brösarp. Men eftersom jag inte har varit där ännu så har jag möjligen en sned bild av deras syn på kvalite/pris...
Skicka ett meddelande om du inte vill skriva det här...
Många tror att allt är dyrt i Brösarp. Så är nog inte riktigt fallet. En del är dyrt, andra saker är lite billigare. Generellt kan man säga att de lite enklare sakerna ofta är billigare där än t ex på Tradera, där allt tenderar att sticka iväg prismässigt.

Saltkaret ovan är i Sverige en så ovanlig företeelse att säljaren troligen inte hade en aning om vad det var för något. Priset efter prutning blev 1000 kr.
Jag har tidigare varit med och bjudit på ett par på amerikanska Ebay, har för mig att de hamnade på runt 300$ + frakt.