handdator

Visa fullständig version : Bokhylla från NK

E.B.
2008-07-10, 20:14
Loppade denna i helgen, den blir perfekt för min litteratur nu när jag ska byta rum och få jämn takhöjd i hela rummet. Den blir ca 2.10 meter när sidorna samt hyllorna kommer på. Känns 30-40-tal. Kan man på etiketten se ungefärligt årtal? Formgivare är väl kanske att sträcka sig långt, men Ni kanske vet, jag har ingen aning? När det gäller de där metall grejerna som man sätter hyllplanen på, vet ni om det finns nya eller begagnade, är det oftast standardmått?

Ballonggreven
2008-07-10, 20:18
Tror vi pratar 1950-tal här. Kan vi få se hela arrangemanget?

E.B.
2008-07-10, 20:21
Tror vi pratar 1950-tal här. Kan vi få se hela arrangemanget?

Inte än, ska monteras ihop igen när jag får tillgång till nya rummet (och innan dess måsta jag packa ihop alla mina saker i det nuvarande rummet, så det känns som det tar lång tid).

harley
2008-07-10, 22:41
den bockade ståltråden sådana får du nog tag på och är dom inte exakta köp sådana som är lte längre och kapa dom och bocka till dom själv det var häftigt med plattan från nordiska kompaniet för att inte tala om värde höjande

SophieBirkén
2008-11-21, 00:44
den ser ut som en del av en köksinredning när den står så, hade nog varit snyggt! :)

E.B.
2008-11-21, 07:30
Den är nu monterad och står i mitt "nya" rum. Tyvärr saknar jag fortfarande några hyllplanshållare, släktingen som är svetsare är inte så snabb.

Mochens_gubbe
2008-11-21, 09:05
Vad är det för mått på trådhyllbärarn? Misstänker att det är standardmått och i så fall kanske jag kan fixa fram åt dig. Kontakta mig via PM så skall vi se.

E.B.
2008-11-21, 10:16
Vad är det för mått på trådhyllbärarn? Misstänker att det är standardmått och i så fall kanske jag kan fixa fram åt dig. Kontakta mig via PM så skall vi se.

Låter snällt. Jag får mäta diameter och längd när jag kommer hem ikväll.

Äjth
2008-11-21, 17:08
Hade inte tackat nej till det skåpet. E.B du borde byta plats med Pontus Silverstolpe i Antikdeckarna. Du har fena på granna grejer! :)

E.B.
2008-11-22, 15:31
Hade inte tackat nej till det skåpet. E.B du borde byta plats med Pontus Silverstolpe i Antikdeckarna. Du har fena på granna grejer! :)

Det räcker väl med en fd Ljusnarsbergare i den programseriens historia. Men kul att du gillar det jag visar.