handdator

Visa fullständig version : Litterär undran.

Ulferic
2008-07-08, 18:39
Kunde inte låta bli att köpa denna lilla bok idag för ett par tior.
jag vet vad boken heter då det står i lite klarare text på annat ställe. En stilla undran vad heter boka.

Jung_Kee
2008-07-08, 18:47
Poetisk Kalender för 1816!

För ett par tior? Det var oförskämt billigt, vart i all världen vandrar du människa?? Inte att undra på att du tycks ha mycket av allt om du gör sådana fynd på regelbunden basis! :D

Ulferic
2008-07-08, 19:02
Visst är det så Jungen. Var nog inte så svårt. På rätt ställe vid rätt tidpunkt är inte så dumt att vara. Letar aldrig efter något speciellt på loppisar och antikaffärer. Strosar runt och kollar i lagom tempo. I dag blev det en bok. I morgon? Tja, vem vet. Ibland är det en fördel att bo på landet. Att jag ofta köper böcker är en annan historia. Välkommen tillbaka förresten.
Har en bok som jag sökt info om på nätet i många år. Kanske dags att lägga in den på PES och hoppas på svar.
Visst är texten med alla krusiduller härlig. Bara den var värd tjugo kronor.

Jung_Kee
2008-07-08, 19:10
Visst är den det! Den här typen av snirklar är roliga att göra, och inte helt lätta att planera snyggt så att de harmonierar med varandra.

Låter intressant, lägg ut boken i en egen tråd så får vi se vad det kan vara!

Man ska aldrig ge upp, jag lyckades faktiskt så sent som idag äntligen finna en kollationering för en bok som jag letat efter i flera år! När man nästan gett upp så går det! :)

Mochens_gubbe
2008-07-08, 19:39
Atterbom i så gamla upplagor brukar bli tämligen dyra (även om dyrt för böcker inte är så mycket pengar för det mesta).

Samlartrollet
2008-07-09, 08:55
Atterbom i så gamla upplagor brukar bli tämligen dyra (även om dyrt för böcker inte är så mycket pengar för det mesta).

Här kan man läsa om denne man http://sv.wikipedia.org/wiki/Per_Daniel_Amadeus_Atterbom