handdator

Visa fullständig version : Info: Angående redigering

Bruce
2008-05-31, 17:25
Hittills har medlemmar själva kunnat redigera sina inlägg under obegränsad tid.
Detta är nu ändrat och redigering av inlägg och bifogade filer kan endast göras under 24 timmar efter att inlägget är postat. VIll man göra ändringar eller raderingar efter denna tid måste Admin eller moderator kontaktas.

alegni
2008-06-13, 02:38
Såg just detta! Jättebra! Det räcker gott och väl med 24 timmar
om man vill redigera sitt inlägg på något sätt.
Bra att ni ändrade ..... Tack! :)

viol
2008-07-23, 21:08
Hm, jag skulle föredra att redigera själv om jag ville det. Jag visste inte om detta med 24 timmars gräns. Varför har ni tagit bort den valmöjligheten?
Tack på förhand.:(

Bruce
2008-07-24, 00:05
Hm, jag skulle föredra att redigera själv om jag ville det. Jag visste inte om detta med 24 timmars gräns. Varför har ni tagit bort den valmöjligheten?
Tack på förhand.:(

Det finns två huvudsakliga anledningar till detta:

Via redigering kan man ta bort eller ändra inlägg så att diskussioner/trådar bli obegripliga. Om en eller flera andra medlemmar deltagit och bidragit till tråden omintetgörs deras insats.
Redigeringsfunktionen har använts av medlemmar för att komplettera eller ändra information i inlägg istället för att göra ett nytt inlägg. Denna nya/ändrade information blir då svår att uppmärksamma för övriga medlemmar.

Liljerik
2008-07-24, 00:50
Jag har heller inget emot de "nya" redigeringsreglerna. Kan tro att de kom till pga att jag vid ett upprört sinnestillstånd :D raderade mina hundratals bilder.
Det var tillåtet att göra då så jag gjorde det då......
Det är bra för PES att det inte går att göra längre.....sämre för mig om jag skulle vilja ge admin en örfil :rolleyes:
Men som sagt, jag har inget emot de nya redieringsreglerna.

viol
2008-07-24, 01:06
Det finns två huvudsakliga anledningar till detta:

Via redigering kan man ta bort eller ändra inlägg så att diskussioner/trådar bli obegripliga. Om en eller flera andra medlemmar deltagit och bidragit till tråden omintetgörs deras insats.
Redigeringsfunktionen har använts av medlemmar för att komplettera eller ändra information i inlägg istället för att göra ett nytt inlägg. Denna nya/ändrade information blir då svår att uppmärksamma för övriga medlemmar.

Hmm, ja då förstår jag, det kan ju bli lite rörigt såklart. Fast jag kommer nog att göra ett enstaka "blixt-visits-inlägg" någongång, som jag ska redigera massor inom den begränsade tidzonen. :p:D Hihi. Tack för ditt svar :)