handdator

Visa fullständig version : Ämneskategori Facklitteratur

Susiflätan
2008-05-30, 21:16
Jag söker ofta i litteratur när jag vill ha information/fakta om någonting. Visst nätet är underbart och i stort sett oändligt då det gäller fakta, men ingenting kan slå känslan av att ha en bok eller tidskrift framför sig. Jag vill kunna hålla i "faktan", jag vill kunna bläddra i "faktan", jag vill kunna göra hundöron i "faktan"och inte minst har jag ett stort begär av att äga "faktan". Jag har under flera år försökt samla på mig böcker och tidskrifter om framförallt 50/70-talet, de handlar om allt från möbler, glas, porslin, kuriosa mm. Nu är det inte så att jag tror att jag är unik när det gäller litteratursamlandet utan jag inser att det finns massor av PES-are som är likasinnade. Min tanke är att under varje kategori som möbler, porslin, glas, plast etc skulle det finnas en underrubrik/ämneskategori som heter litteratur/litteraturtips. Tänk så många tips vi tillsammans skulle kunna samla ihop.
Jag vill gärna höra om det är mer än jag som tycker det här är ett strålande förslag!:):):)

Mochens_gubbe
2008-05-30, 22:36
Utmärkt idé! och följdes varje tips av ett ISBN- nummer så vore det lätt att få tag i boken också

alegni
2008-05-31, 03:13
Jag tycker detta låter som ett strålande förslag! ;)

Det skulle vara till stor hjälp att veta mer om olika böcker som finns att köpa.
Det är ofta dyra böcker så lite goda råd innan köp är välkommet.

.

TinaSand
2008-06-01, 00:21
Jättebra förslag :). Själv har jag inte särskilt många böcker om de saker som diskuteras här men om de böcker jag har kan vara till hjälp vid tillfälle, delar jag mer än gärna med mig :)

Bruce
2008-06-01, 00:27
Har börjat lägga in litteraturkategorier.

Susiflätan
2008-06-01, 00:32
TACK!

Annette
2008-06-05, 23:17
jag tar denna vägen för jag hittar inte var jag ska lägga in boktipset.....flytta gärna till rätt kategori..

Lexikon för konsthantverk
Författare: John Fleming och Hugh Honour, Bonniers förlag
Boken är på 720 sidor och tar upp det mesta inom antikvärlen...
ISBN 91-34-50970-4

Jag köpte min på bokrea -96 för 169 kr,ord pris 750kr