handdator

Visa fullständig version : Kalender

Gunilla
2005-08-16, 13:38
Jättetrevligt med en kalenderfunktion! Mycket överskådligt, och ett jättebra sätt att tipsa varandra.

Jag har bara en liten fråga: Varför kan jag inte ändra en händelse som jag själv lagt in? Man kanske vill lägga till någon uppgift senare.

Nyfiken
2005-08-16, 19:13
Kalendern är verkligen jättesmart. Hoppas den kan hållas uppdaterad med kul arrangemang.

Äjth
2005-08-16, 21:35
Innan utseendet på Citera-knappen gjordes om, fanns en "Edit" knapp oxå, undrar vart den tog vägen? Då var det bara att klicka på den så kunde man göra sina ändringar. Får se vad webmastern säger om detta.

Äjth
2005-08-16, 21:36
Jo ändra-knappen kom upp när jag väl skickat iväg meddelandet. Så visst går det att ändra Gunilla :-)

Ballonggreven
2005-08-16, 21:38
Jo ändra-knappen kom upp när jag väl skickat iväg meddelandet. Så visst går det att ändra Gunilla :-)

Gunilla menar ändringar i kalendern.

Äjth
2005-08-16, 21:39
aha, lite sen i tanken, nyss hemkommen från Götet och lite trött i loppis-nerven, ja du vet den där centrala nerven i hjärnan som styr hela kroppen.

Gunilla
2005-08-16, 21:46
Jo, det var det jag menade! Tack Ballonggreven!

Äjth; jag vet precis hur det känns ;) Tack du också för välmenande hjälp! Det var just det att jag kan ändra inlägg hur långt efteråt som helst, men inte händelser jag lagt in i kalendern som störde mej.

Jag kan väl passa på att uppmana alla att lägga in loppisar, mässor och liknande i kalendern. Är man t ex på resande fot har man ju inte alltid läst annonser i lokaltidningarna innan, och man vill ju inte missa något!

AIH
2005-08-19, 08:50
Har ni sett va fint dagens händelse kommer upp längst ner på förstasidan? Kanonbra. Fast vore det inte ännu bättre om morgondagens händelser kommer upp istället? Då hinner man ju packa kaffekorgen också? ;)

Ballonggreven
2005-08-19, 18:33
Jag har lagt in massor av händelser i kalendern. Fler kommer.

Nyfiken
2005-08-20, 23:48
Vilken massa arrangemang du lagt upp! Kalendern kan ju bli riktigt, riktigt bra om folk går in och skriver in vad de vet om loppisar och auktioner och sånt.
Hade man fått påminnelse dagen innan hade det varit perfekt.

Gunilla
2005-08-20, 23:52
Det kan man väl visst få! Om du klickar på en händelse så kommer det upp en fråga om du vill bli påmind om den här händelsen. Har dock inte testat själv.

Nyfiken
2005-08-21, 14:29
Det kan man väl visst få! Om du klickar på en händelse så kommer det upp en fråga om du vill bli påmind om den här händelsen. Har dock inte testat själv.

Jo det är ju bra om man vet om en händelse innan och klickat på påminnelse. Jag tänkte snarare som så att det kom upp "Morgondagens händelser" på startsidan. Då kan man kolla och se att "Aha! Det är loppis i Ensamträsk i morgon. Om jag startar nu så kanske jag hinner" ;) .

Nyfiken
2005-08-25, 18:13
Jag noterade att om man inte är inloggad så ser man inte dagens händelser och kan inte titta i kalendern. Kan man inte göra kalendern tillgänglig även för dom som inte är medlemmar?

Beere
2005-09-22, 19:31
Nu kan man ändra och radera händelser man lagt in i kalendern.