handdator

Visa fullständig version : Uppdatering och justering av forumet.

Bruce
2008-05-23, 10:21
Vi planerar just nu för en uppdatering av forumet och samtidigt göra lite mindre förändringar.

vBulletin (som programvaran heter) har uppdaterats till en version som heter 3.7. Vi kommer att uppdatera till denna då de tidigare versionerna inte kommer att täckas av support i framtiden. Vid uppdateringar kan olägenheter uppstå för en del användare, men den är nödvändig för driftsäkerheten.

Vi kommer dessutom att

ta bort "precis en SÅLD" från menyraden då denna funktion inte är aktiv.
lägga till "Länkarkiv" i menyraden.
ta bort bloggfunktionen (http://www.precisensan.com/antikforum/blog.php) då denna inte utnyttjas samt skapar förvirring för nya medlemmar.
göra mindre justeringar i den grafiska formgivningen.

Om ni har synpunkter eller önskemål på andra justeringar eller ändringar tas dessa tacksamt emot.

Bruce
2008-05-26, 08:30
Under natten har forumets programvara uppdaterats till den allra senaste versionen 3.7. Detta är orsaken till att ni kan ha upplevt driftstörningar.

Var gärna uppmärksam på om något inte fungerar som det ska och meddela detta i PM eller i denna tråd.

Vi arbetar på att översätta nya engelska fraser till svenska. Påpeka gärna om ni hittar en fras som inte översatt.

Vi ber om ursäkt för eventuellt "strul" som kan uppkomma.

Bruce
2008-05-27, 10:02
Några förändringar:

Designen är lite upputsad
"Bloggar" och "precis en SÅLD" borta ur menyraden
"Länkarkiv" (som nu är öppet även för gäster) läggs till i menyraden under dagen

Dessutom har tillkommit en hel del nya fiffiga funktioner. När vi själva lyckats förstå dem fullt ut kommer vi att presentera dem.

Äjth
2008-05-27, 10:51
Jag har engelsk text lite här och var. Bland annat när jag ska skicka meddelande, samt på första sidan Welcome Äjth.

Äjth
2008-05-27, 11:18
När jag ska skicka meddelanden kommer en helt ny ruta upp och när jag sänder meddelandet kan jag inte se att jag skickat det utan det ligger kvar och kan läsas som ett inlägg ungefär. Fattar nada! ngn annan som förstår.

Kecke
2008-05-27, 11:53
När jag ska skicka meddelanden kommer en helt ny ruta upp och när jag sänder meddelandet kan jag inte se att jag skickat det utan det ligger kvar och kan läsas som ett inlägg ungefär. Fattar nada! ngn annan som förstår.

Under namnet på vänster sida, på den grå raden, står det med liten vit text, "skicka meddelanden".
Om man klickar där så kan man välja om det skall vara privat eller inte.

Bruce
2008-05-27, 15:52

Det bästa sättet är att skicka ett privat meddelande (PM) är att klicka på Kontrollpanelen (http://www.precisensan.com/antikforum/usercp.php)
som du hittar längst till vänster uppe i navigeringsmenyn. Gå sedan nedåt i kolumnen på vänster sida tills du kommer till "Privata meddelanden". Där kan du skicka nytt, kolla gamla PM osv.

Samlartrollet
2008-05-28, 09:35
Jag brukade få meddelande på e-posten när jag hade ett nytt privat meddelande samt en pop-up ruta när jag gick in på PES. Så verkar inte vara fallet nu.

Bruce
2008-05-28, 09:38
Jag brukade få meddelande på e-posten när jag hade ett nytt privat meddelande samt en pop-up ruta när jag gick in på PES. Så verkar inte vara fallet nu.

Kolla om dina inställningar ändrats i kontrollpanelen:
http://www.precisensan.com/antikforum/profile.php?do=editoptions

Bruce
2008-05-28, 13:14
Vi jobbar på en svensk översättning av FAQ (http://www.precisensan.com/antikforum/faq.php) anpassad till vårt forums funktioner. Till dess får ni (dessvärre) hålla tillgodo med den utrikiska och generella informationen om nya och gamla funktioner.

brodertuck
2008-05-29, 18:32
Tydligen har pixelbegränsningen på bilder fallit bort i uppdateringen, det går att lägga in bilder som är över 1000 pixlar breda, och då blir det ju lite rörigt.
Annars tycker jag det ser bra ut , lite nyheter att utforska finns det.

Bruce
2008-05-29, 18:36
Ska kika på det där med bildbredden.

För övrigt så dyker inte RSS-nyheterna upp när man klickar på "Nya inlägg" i nedre navigeringsmenyn. Bra va?