handdator

Visa fullständig version : anonym bubbla

Äjth
2006-02-27, 11:14
10 cm hög, rökfärgad, tjockt glas. mkt annonym och törs väl inte tillstå att den är härlig då den känns lite stum i formspråket. Vet ngn varifrån den kommer? har tankar åt kosta, orrefors men är kanske helt fel ute.

766
2006-02-27, 12:41
Aaaah den var härlig!

Jung_Kee
2006-02-27, 14:31
Jag är litet osäker, men den liknar i form och färg en liten vas/skål jag har som står som en insats i en större skål, dock så är min inte planslipad upptill. När jag visade den på AP för något år sedan så fick jag budet att det skulle vara Nils Landberg som formgivit den. Jag skickar med en bild på mina saker så att du kan jämföra, har tyvärr ingen bild på enbart vasen/skålen.

Äjth
2006-02-28, 18:57
Mkt likt Jung Kee, men som du själv skriver, min skål planslipad. Däremot har jag en skål som din på bilden. Nu skriver du inte hur stora dina objekt är, min skål är ca 12 cm lång. ser ut att vara mindre än din. Nils Landberg, för vilket bruk? orrefors, Kosta?

Äjth
2006-02-28, 18:58
Mkt likt Jung Kee, men som du själv skriver, min skål planslipad. Däremot har jag en skål som din på bilden. Nu skriver du inte hur stora dina objekt är, min skål är ca 12 cm lång. ser ut att vara mindre än din. Nils Landberg, för vilket bruk? Kosta?

cjf
2006-02-28, 19:27
Nils Landberg, för vilket bruk? Kosta?

Ursäkta att jag hoppar in, men Nils Landberg var väl aldrig aktiv på Kosta, eller? Det var väl bara Orrefors och Sandvik för hans del.

Fantastiskt snygga grejer för övrigt!

Äjth
2006-02-28, 19:33
Visst har du rätt cjf, orrefors ska det vara.