handdator

Visa fullständig version : Var det nödvändigt...

Per
2006-02-24, 15:02
...att slå sönder flaskan?

http://www.sr.se/ekot/artikel.asp?artikel=652861

Vet någon vilken typ av ölflaska det var?

Lars Kallin
2006-02-24, 18:25
Det kulturhistoriska värdet av den lappen och det som står på den torde vara mångt mer intressant än flaskan i sig är.

LS
2006-02-24, 18:42
Lars Kallin har naturligtvis helt rätt. Men för en minoritet av befolkningen, vilka äro flaskomaner, finns andra aspekter. När en bekant ringde mig vid aktuellt datum och meddelade vad som hänt, då var det en vichyvattenflaska de fann i statyn. Och denna vichyvattenflaska hade en mynningsring som är snarlik knoppölens toppkonstruktion, detta innebär att denna typ av ring är ungefär tjugo år äldre än vad som tidigare antogs. Om det nu förhåller sig som han sade när han flåsande meddelade vad han sett på STHLM:s-TV:n.

Som vanligt är det väl som så att det krävs mer som bevisföring än personliga meddelanden, dessa kan uppenbarligen vara lite pi som pö. Dock verkar det aktuella meddelandet här på PES trovärdigt, detta gör att den bekantingen som meddelade mig ,vad han då gjorde, i det närmaste förbrukat sitt resterande förtroendematerial.

Kecke
2006-02-24, 19:16
LS.
Jag tycker inte att du skall anse din bekantings fötroende som förbrukat.
Flaskan är ju borta nu och vad vet journalister om flaskor?
Jag minns när jag läste artikeln. Det som var mest intressat var ju vad det stod på lappen. Tyvärr var det ju inget speciellt. :(
Då hade mitt flaskintresse inte vaknat så jag brydde mej inte... men nu.... :eek:

LS
2006-02-26, 06:40
Du har rätt Kecke, man ska givetvis inte skälla på budbäraren, i detta fallet en samlarbekant. Det är väl snarare journalistkåren man kan ha åsikter om, de verkar ha som enda mål att sälja tidningar och kanske inte alltid redovisa sanningar.
Men som försvar för överreaktionen kan anföras att "när skäppan blir full rinner det över".